Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO


XV FORUM KINA EUROPEJSKIEGO "CINERGIA"
4-12 listopada 2010 r., Kino Charlie

Wstęp   Program   Jury   Bilety   Karnety   Akredytacje   Kontakt

Fotorelacja: Gala Otwarcia   Plakat   Spoty   Pliki do pobrania

Oficjalna strona festiwalu: www.cinergiafestival.pl
Strona festiwalu w serwisie Facebook i Twitter


PREMIEROWE POKAZY SPECJALNE

1) "Pewien dżentelmen" reż. Hans Peter Molland
2) "Do szpiku kości" reż. Debra Granik
3) "Aurora i Archanioł" reż. Augustin Diaz Yanes
4) "Jak spędziłem koniec lata" reż. Aleksiej Popogrebski
5) "Paradiso Travel" reż. Simon Brand
6) "Anioł nad morzem" reż. Frederic Dumont
7) "Studentki" reż. Emmanuelle Bercot
8) "Kot jaki jest każdy widzi", reż. Sophie Filieres
9) "Małe grzeszki" reż. Christos Georgiou
10) "Muzyka" reż. Juraj Nvota
11) "Rodzina", Dania 2010, reż. Pernille Fischer Christensen
12) "Kuchnia śródziemnomorska", reż. Joaquín Oristrell


PEWIEN DŻENTELMEN
En ganske snill mann/A Somewhat Gentle Man
Norwegia/Norway, 2010, 107 min
REŻYSERIA/DIRECTOR Hans Petter Moland
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Kim Fupz Aakeson
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Phillip Ogaard
OBSADA/CAST Stellan Skarsgard, Jannike Kruse Jatog, Jan Gunnar Roise
PRODUKCJA/PRODUCTION Paradox Produksjon

Ekscentryczna komedia o kryminalnym zabarwieniu, Hans Petter Roland w "Pewnym dżentelmenie" podąża za dobrze wychowanym skazańcem, który wychodzi z więzienia w poszukiwaniu spokojnego życia oraz zemsty na człowieku, który zeznawał przeciwko niemu. Ulrik (Skarsgard) wychodzi na wolność po 12 latach, szuka pracy i mieszkania. Jest powolnym mężczyzną, który wydaje się szczęśliwy postępując tak, aby dawać sobie radę i wkrótce otrzymuje łóżko w zapasowej piwnicy i zaczyna pracę jako mechanik samochodowy. Ma dług wobec swojego starego szefa Jansena (Bjorn Floberg), który dbał, aby jego była żona i syn otrzymywali regularnie pieniądze, kiedy on przebywał w więzieniu, jednak teraz żąda zwrotu. Zabicie kapusia, który sprawił, że pozbawiono go wolności, ureguluje jego rachunki. Reżyser Roland i scenarzysta Kim Fupz Aakeson zabierają nas na powolną przechadzkę wokół swojego głównego bohatera i jego prób bycia łaskawym wobec każdego, kto się mu przypochlebia.

An oddball comedy with criminal undertones, Hans Petter Moland's "A Somewhat Gentle Man" ("En Ganske Snill Mann") follows a mild-mannered convict as he gets out of jail seeking mostly a quiet life but possibly also vengeance against the man who testified against him. Ulrik (Skarsgard) walks out a free man after serving 12 years and goes looking for a job and a place to live. He's a slow-moving man who appears happy to go along to get along and soon he's got a spare basement pad and work as an auto mechanic. He owes his old crime boss Jensen (Bjorn Floberg) for making sure his ex-wife and son received money regularly while he was inside, however, and the man wants payback. Killing the snitch that put him away will settle his account. Director Moland and screenwriter Kim Fupz Aakeson take a leisurely stroll around their central character, and his attempts to be gracious to everyone make him increasingly endearing.

Hans Petter Moland

Hans Petter Moland (urodzony w 1955 roku w Oslo) jest norweskim reżyserem. Ukończył Emerson College w USA. Przed swoim pełnometrażowym debiutem w 1993 roku, był wielokrotnie nagradzany za produkcje reklamowe na ważnych festiwalach filmowych, włączając Cannes. Brytyjski historyk filmu Peter Cowie za reżyserię dużej ilości reklam telewizyjnych i podbijanie światowych festiwali, nazwał go "Ridleyem Scottem Norwegii".

Hans Petter Moland (born 1955, Oslo, Norway) is a Norwegian film director. He is a film graduate from Emerson College in the United States. He has been awarded prizes for his commercials at all major festivals, including Cannes, before he made his feature debut in 1993. British film historian Peter Cowie once described him as "the Ridley Scott of Norway," for his directing hundreds of TV commercials and winning awards at all the major festivals of advertising films.

Wybrana filmografia / Chosen filmography
2010: Pewien dżentelmen / En ganske snill man
2006: Peterson, nauczyciel z gimnazjum / Gymnaslarer Pedersen
2002: Większość ludzi mieszka w Chinach / Folk flest bor i Kina
2000: Aberdeen


Do szpiku kości
Winter's Bone
USA 2010, 100'
REŻYSERIA/DIRECTOR Debra Granik
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Debra Granik, AnneRosellini
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Michael McDonough
OBSADA/CAST Jennifer Lawrance, John Hawkes, Kevin Breznahan, Dale Dickey, GarretDillahunt
PRODUKCJA/PRODUCTION Alix Madigan, Anne Rosellini

Historia Ray Eddy, mieszkającej na północy stanu Nowy Jork i Indianki Lily z graniczącego z Kanadą rezerwatu. Kobiety, których życia pozornie całkowicie różnią się od siebie, znajdują wspólny język jako przemytniczki. Zaczynają wspólnie przewozić nielegalnych imigrantów z Chin i Pakistanu przez amerykańsko - kanadyjską granicę.

Story of Ray Eddy - girl from the north of New York State and Lily - Indian girl living in the reservation bordering with Canada. Women are completely different but they find common mission in transporting illegal immigrants from China and Pakistan through American and Canadian border.

Debra Granik (born in 1963) is an American independent filmmaker. She has won a series of awards at the Sundance Film Festival, including Best Short in 1998 for Snake Feed, the Dramatic Directing Award in 2004 for her first feature-length film Down to the Bone and the Grand Jury Prize for Drama in 2010 and Prix du Jury at Deauville American Film Festival 2010 for her second feature, Winter's Bone.

Niezależna amerykańska reżyserka. Zdobyła szereg nagród podczas Sundance Film Festival, w tym Najlepszy Krótkometraż za Snake Feed (w 1998), nagrodę za najlepszą reżyserię dramatu dla swojego pierwszego fabularnego filmu pełnometrażowego - Down to the Bone, Grand Jury Prize dla Dramatu w 2010, a także Prix du Jury na Festiwalu Filmów Amerykańskich w Deauville (2010) za jej drugi film Bone Winter.

Director (Reżyser):
- 2010 - Winter's Bone
- 2004 - Down to the Bone
- 1997 - Snake Feed


AURORA I ARCHANIOŁ
Aurora i archanioł/ Solo quiero caminar (2008)
Hiszpania/ Meksyk, 2008, 129 min
REŻYSERIA/DIRECTOR Agustin Diaz Yanez
SCENARIUSZ/SCREENPLAY
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Paco Femenia
OBSADA/CAST Diego Luna, Victoria Abril, Ariadna Gril, Pilar Lopez de Ayala
PRODUKCJA/PRODUCTION Eduardo Campoy, Pablo Cruz, Jose Manuel Lorenzo, Tadeo Villalba Hijo
reż.: Agustin DiazYanez

Aurora odsiaduje wyrok za napad, który nie poszedł zgodnie z planem. Jej towarzyszki pozostają na wolności: Ana, jej siostra, Gloria i Paloma - cztery kobiety, dla których życie wcale nie było łatwe. Ana jest prostytutką i kocha pieniądze. Dlatego przyjmuję propozycję małżeństwa, którą składa jej Felix, niebezpieczny i wpływowy Meksykańczyk trudniący się handlem narkotykami. Wraz z nim dziewczyna przenosi się do Meksyku. Pewnego dnia Ana dzwoni do Glorii - chce by przyjaciółka odwiedziła ją. Ma pewien pomysł. Tak się składa, że Aurora właśnie kończy odsiadkę wyroku i z więzienia odbiera ją Paloma. Trzy przyjaciółki jadą do Meksyku. Tu czeka na nie Ana i jej bardzo trudny, acz możliwy do zrealizowania plan...

Four women plan a dangerous strike against a band of Mexican drug traffickers. Motivated by revenge, this action could change their luck forever. The cast: power, lust and money.

Agustin Diaz Yanes (born in Madrid, Spain, in 1950) his childhood was marked by the republicanism of his family opposed to dictator Francisco Franco, winner of the Spanish civil war. He spent his childhood in schools run by republican teachers where he received a liberal education. In the seventies he got a degree in history and worked for years as a literary critic. Interested by cinema he wrote some screenplays. Thanks to his reputation as screenwriter and the support of Victoria Abril he was able to set up his first film as director: "Nadie hablara de nosotras cuando hayamos muerto". It became the greatest hit of spanish cinema at its release in 1995.

Historyk i wykładowca uniwersytecki, autor scenariuszy - zadebiutował jako reżyser w roku 1995, kręcąc film "Nikt nie będzie o nas mówił, kiedy umrzemy", który nagrodzono w San Sebastian i wyróżniono aż ośmioma nagrodami Goi, tamtejszymi Oscarami. O Diazie zaczęto pisać jako o hiszpańskim Tarantino, a jego film od razu obwołano najlepszym hiszpańskim filmem dekady.


JAK SPĘDZIŁEM KONIEC LATA
Kak ya provel etim letom/ How I Ended This Summer
Rosja/ Russia 2010, 124 min.
REŻYSERIA/DIRECTOR: Aleksei Popogrebsky
SCENARIUSZ/SCREENPLAY: Aleksei Popogrebsky
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY: Pavel Kostomarov
OBSADA/CAST: Grigoriy Dobrygin, Sergei Puskepalis, Igor Chernevich
PRODUKCJA/PRODUCTION: Roman Borisevich

Samotna wyspa polarna Aarczym na Oceanie Arktycznym. Na stacji badawczej znajduje się dwóch mężczyzn. Siergiej (Sergei Puskepalis) prowadzi bardzo ważne pomiary meteorologiczne, natomiast Paweł (Grigoriy Dobrygin), jest świeżo upieczonym absolwentem studiów, odbywającym praktyki. Wkrótce na wyspę przybędzie statek, który ma zabrać Siergieja i zakończyć jego kilkuletni pobyt na wyspie. Mężczyzna jest podekscytowany powrotem na ląd do żony i syna. Pod nieobecność Siergieja, Paweł odbiera tragiczny radiotelegram. Jednak nie potrafi przekazać go współtowarzyszowi i zataja wiadomość. Inspiracją do powstania filmu, były wydarzenia, które miały miejsce na biegunie w 1912 roku, a ich uczestnikami byli N. V. Pinegin i rosyjski podróżnik Georgio J. Sedov.

A polar station on a desolate island in the Arctic Ocean. Sergei, a seasoned meteorologist, and Pavel, a recent college graduate, are spending months in complete isolation on the once strategic research base. Pavel receives an important radio message and is still trying to find the right moment to tell Sergei, when fear, lies and suspicions start poisoning the atmosphere...

Aleksei Popogrebsky

Urodził się w rodzinie scenarzysty, Piotra Popogrebskiego. Ukończył wydział psychologii Uniwersytetu Moskiewskiego. Pierwszy film pełnometrażowy nakręcił we współpracy z Borysem Chlebinkowym, z którym wcześniej współpracował przy krótkometrażowych Mimochod (???????, 1997) i Chytra żaba (?????? ???????, 2000). Koktebel (?????????, 2003) pokazywany był na MFF w Moskwie, gdzie otrzymał Nagrodę Specjalną festiwalu, nagrodę FIPRESCI oraz nagrodę rosyjskiej krytyki za najlepszy debiut. Kolejny jego film Proste sprawy (??????? ????, 2007), prezentowany na festiwalu Kinotawr, zdobył Grand Prix, oraz nagrody za reżyserię i najlepszego aktora. Jak spędziłem to lato to najnowszy film reżysera, który otrzymał na Festiwalu Filmowym Berlinale dwie nagrody za najlepsze zdjęcia dla Pavel Kostomarov i dla najlepszego aktora ex quo Grigoriy Dobrygin i Sergei Puskepalis.

Filmografia:
2010 - Jak spędziłem to lato (??? ? ?????? ???? ?????)
2007 - Proste sprawy (??????? ????)
2003 - Koktebel (?????????)

Aleksei Popogrebsky

Alexei Popogrebski was born in 1972 in Moscow. He is a Russian film director and screenwriter. His father is screenplayer Piotr Popogrebski. He graduated from the Psychology Department of Moscow State University. In 1997, he made his first documentary film, Mimokhod, (16mm, 21 min.), together with Boris Khlebnikov. He was the editor of Khlebnikov's Tricky Frog (2000). They together made Koktebel (?????????, 2003), which won Special Jury Prize, FIPRESCI Prize. Next film Simple Things (??????? ????, 2007) won Grand Prix, prize for dircetor and best actor in Kinotawr Festival. His 2010 film How I Ended This Summer was nominated for the Golden Bear at the 60th Berlin International Film Festival and won there two prize: for cinematograf Pavel Kostomarov and for actor ex quo Grigoriy Dobrygin i Sergei Puskepalis.

Filmography:
Koktebel (2003)
Prostye veshchi (2007)
How I Ended This Summer (2010)


PODRÓŻ DO RAJU
Paraiso travel
USA, 2009, 116 min.
REŻYSERIA/DIRECTOR: Simón Brand
SCENARIUSZ/SCREENPLAY: Juan Rendón and Jorge Franco
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY: Rafa Lluch
OBSADA/CAST: Angelica Blandon, Raúl Castillo, Aldemar Correa, Margarita Rosa de Francisco
PRODUKCJA/PRODUCTION: Santiago Diaz, Juan Rendón, Alex Pereira, Isaac lee

Paraiso Travel jest ekranizacją powieści Jorge Franco pod tym samym tytułem. Marlon Cruz (Aldemar Correa), młody Kolumbijczyk, za namową swojej uwodzicielskiej dziewczyny Reiny (Angelica Blandon) rezygnuje z wygodnego życia w Medellín, aby przez Gwatemalę i Meksyk nielegalnie przekroczyć granicę ze Stanami Zjednoczonymi. Podróż, która wiedzie przez obskurne kluby, schroniska dla bezdomnych i ulice Queens zaprowadzi go tam, gdzie nigdy nie spodziewał się trafić. Marlon napędzany siłą uczucia jest gotów przejść przez piekło dla Reiny. To film o marzeniach, które często przypominają koszmar i o amerykańskim śnie, który sprawia, że dwoje młodych ludzi wyrusza na poszukiwanie lepszego życia, które być może, nie istnieje.

Adapted from Jorge Franco's acclaimed novel of the same title, PARAISO TRAVEL is the story of Marlon Cruz (Aldemar Correa), a young Colombian man who, motivated by his girlfriend Reina (Angélica Blandón) leaves his comfortable life in Medellín and flees with her through Guatemala and Mexico, across the borders, illegally into the United States. Marlon's journey, which takes him through seedy strip clubs, dance halls, homeless hostels, and the streets of Jackson Heights, ultimately takes him to a place he could not have predicted. The Times wrote: "Like other memorable Latin films of this decade, including Mexico's Amores Perros and Brazil's City of God, Paraiso Travel is as richly crafted as a fine Day of the Dead altar."

Simón Brand

Simón Brand rozpoczął swoją karierę w wieku 17 lat, gdy nakręcił videoklip dla lokalnego zespołu rokowego. Od tego momentu zrobił ponad 100 vidoklipów I 150 reklam telewizyjnych m.in. dla Coca-cola, Nabisco, Unilever, Pepsi, Toyota, BMW. Czasopismo Gatopardo okrzyknęłó go jednym z 50 najbardziej wpływowych osób w Południowej Ameryce. Brand wygrał MTV, Clio, Telly i FIAP, był także wiele razy nominowany do nagrody Grammy. Założył swoją własną firmę producencką Kree8 Productions w Maiami. Był to pierwszy krok do zrobienia pierwszego filmu fabularnego, o którym tak marzył. Przeprowadził się do Los Angeles, gdzie nakręcił swój pierwszy film Nieznani, który miał premierę w 2006 roku. Paraiso Travel to jego drugi film pełnometrażowy.

Simón Brand began his career more than 15 years ago in Bogotá, when he directed his first musical video for a local rock band at the age of 17. This marked the start of a successful film-making career that includes over 100 music videos and 150 television commercials, for Coca-cola, Nabisco, Unilever, Pepsi, Toyota, BMW and others. He has filmed on all the continents, showing his creative vision and raising his level among his colleagues to the point where Gatopardo magazine has designated him one of the fifty most influential people in the World of Latin American entertainment. Simón Brand has won MTV, Clio, Telly and FIAP awards, and has been nominated for numerous Grammy awards. Eleven years after starting his own production company, Kree8 Productions, in Miami he was ready to fulfill the dream of a lifetime and make his own full length feature film. He moved to Los Angeles where he discovered the script for his first film and made his debut as a film director with Unknown (Mentes en Blanco Paraíso Travel, his second film is more than an adaptation of a successful novel. It is the production of a top quality motion picture using every technical and technological resource.


ANIOŁ NAD MORZEM
Angel at Sea/ Un Ange a la mer
Belgia/Kanada, 2009, 86 min.
REŻYSERIA/DIRECTOR: Frédéric Dumont
SCENARIUSZ/SCREENPLAY: Frédéric Dumont
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY: Virginie Saint-Martin
OBSADA/CAST: Martin Nissen, Anne Consigny, Olivier Gourmet, Julien Frison
PRODUKCJA/PRODUCTION: Stéphane Lhoest, Barbara Shrier

Historia rodziny mieszkającej w południowym Maroko w pięknym domu nad morzem. Dostatnie życie zapewnia im praca ojca - urzędnika unijnych struktur. Obserwujemy ich z perspektywy dzieci: dwunastoletniego Luisa i jego starszego brata Quentina. Jednak szczęśliwe dzieciństwo Luisa zostaje zakłócone, kiedy jego ojciec wyjawia mu pewną tajemnicę. Chłopiec obserwuje ojca dniami i nocami, aby uchronić go przed śmiercią. Najlepszy film konkursu głównego Festiwalu Filmowego w Karlowych Warach w 2009 roku. Tam nagrodzono także Oliviera Gourmeta za najlepszą rolę męską.

Together with the boys' mother, Marie (Anne Consigny), they live in a comfortable house in southern Morocco, two steps from the beach and the lighthouse where Bruno - father is based. Marie seems to be aware of her hubby's condition, but scribe-helmer Dumont looks at Bruno almost exclusively from the perspective of the boys. It is never really clear what his work entails and there is no certain diagnosis of his mental state, just what the kids can see and understand with their limited knowledge. Louis is very happy until the day his father shares a secret with him. Boy watches his father night and day to prevent him from dying. In 2009 film won Grand Prix on Karlovy Vary International Film Festival and award for the Best Actor for Olivier Gourmet.


STUDENTKI
Mes cheres etudes/ Student Services
Francja/ France, 2010, 101 min
REŻYSERIA/DIRECTOR: Emmanuelle Bercot
SCENARIUSZ/SCREENPLAY: Emmanuelle Bercot
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY: Marc Chapiteau
OBSADA/CAST: Deborah Francois, Mathieu Demy, Alain Cauchi, Benjamin Siksou
PRODUKCJA/PRODUCTION: François Kraus

Film opowiada o głośnym i nośnym medialnie zjawisku sponsoringu. Dziewiętnastoletnia studentka Laura mimo pracy na pół etatu nie jest w stanie opłacić rachunków za mieszkanie, jedzenie i studia. Sytuacja staje się na tyle ciężka, że zdesperowana dziewczyna odpowiada na ogłoszenie zamieszczone w Internecie: "Joe, 57 letni mężczyzna, poszukuje studentki do fizycznych zbliżeń. 100 euro za godzinę". Laura decyduje się na ten jeden raz, jednak szybko zarobione duże pieniądze, sprawiają, że wpada w pułapkę i zaczyna spotykać się z kolejnymi mężczyznami. Próbuje zapomnieć o budzących obrzydzenie odczuciach i myśleć wyłącznie o kopercie z pieniędzmi. Rozbita wewnętrznie studentka - i początkująca prostytutka - chce z tym skończyć. Czy jej się to uda?

Laura is a 19-year-old university freshman who desperately wants to do well in school. She works a part-time job but cannot make ends meet. One evening in which she is short of funds, she answers a personal ad online by "Joe," 57, who seeks a female student for "tender moments." The pay is 100 euros per hour. Laura pledges to do this just once, and three days later, she goes to a hotel room with Joe. And then her spiral begins.

Emmanuelle Bercot (ur. 6 listopada 1967) jest francuską aktorką, reżyserką i scenarzystką. Jej film Clément zakwalifikował się do sekcji Un Certain Regard w 2001 roku na Festiwalu Filmowym w Cannes.

Filmografia:
Clément (2001 - directed)
A Tout de Suite (2004)
Backstage (2005)
Tirez sur le caviste Collection Suite noire (2009)
Mes cheres etudes (2009)

Emmanuelle Bercot (born 6 November 1967) is a French actress, film director and screenwriter. Her film Clément was screened in the Un Certain Regard section at the 2001 Cannes Film Festival.

Films:
Clément (2001 - directed)
A Tout de Suite (2004)
Backstage (2005)
Tirez sur le caviste Collection Suite noire (2009)
Mes cheres etudes (2009)


KOT, JAKI JEST, KAŻDY WIDZI
Un chat un chat/A cat a cat
Francja/France 2009, 105`
REŻYSERIA/DIRECTORSophie Fillieres
SCENARIUSZ/SCREENPLAYSophie Fillieres
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHYEmmanuelle Collino
OBSADA/CASTChiara Mastroianni, AgatheBonitzer, Malik Zidi, Mateo Julio Cedron, DominqueValadie
PRODUKCJA/PRODUCTIONPierre GriseProductions

Powieściopisarka Célimene czuje kompletną blokadę twórczą i jest znudzona swoim związkiem. Gorzej! Nie jest nawet zadowolona ze swojego imienia - być może Nathalie odpowiadałoby jej bardziej...? Na szczęście ma życzliwą powierniczkę w Anais (AgatheBonitzer), swej niegroźnej prześladowczyni... Subtelne i zabawne studium na wpół zwariowanego życia. Ta wdzięczna komedia o nie do końca poukładanym życiu najwięcej zyskuje na komediowej tym razem roli Chiary Mastroianni.

Novelist Célimene feels a complete blockade of creative and is bored with his relationship. Worse! It is not even satisfied with his name - perhaps Nathalie correspond to her more ...? Luckily, he has a sympathetic confidante Anais (AgatheBonitzer), its harmless stalker ... Subtle and funny study of a semi-crazy life. This did not appreciate comedy about the end of life poukładanym great gains in a comedy role this time, Chiara Mastroianni.

FillieresSophie, ur. 2 listopada 1964, jest francuskim reżyserem i scenarzystą. Ukończyła FEMIS w 1990 r. Siostrą aktorki Helen Fillieres, związana z reżyserem i scenarzystą Pascalem Bonitzer. Jej przewagą jest przewrotny styl, dzięki któremu idealnie portretuje postacie w swoich filmach.

Fillieres Sophie b. November 2, 1964, is a French director and screenwriter.She graduated in 1990, FEMIS. Its advantage is a perverse way that makes perfect characters in his films.

Filmografia/Filmography
2009 Kot, jaki jest każdy widzi (reżyseria)
2003 Prawdziwy mężczyzna (scenariusz)
1998 Sombre (scenariusz)
1992 Emma Zunz


MAŁE GRZESZKI
Micro eglima, Small Crime
Grecja, Niemcy, Cypr/Germany, Greece, Cyprus 2008, 85`
REŻYSERIA/DIRECTORChristos Georgiou
SCENARIUSZ/SCREENPLAYChristos Georgiou, SrdjanKoljevic
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHYYorgosGiannelis
OBSADA/CASTArisServetalis, Vicky Papadopoulou, EvangeliaAdreadaki, ArtoApartian, EvgeniaDimitropoulou
PRODUKCJA/PRODUCTION Bad Movies, Deutsche Filmförderfonds (DFFF), Eurimages Council of Europe, Greek Film Center, Hellenic Radio & Television (ERT), Lychnari Productions, Medienboard Berlin-Brandenburg,Ministry of Education and Culture (MOEC), Twenty Twenty Vision Filmproduktion GmbH,ZDF/Arte

Leonidas, młody, ambitny policjant, jest przypisany do jednej z wysp na Morzu Egejskim. Marzy o rozwiązywaniu ważnych przestępstw, ale niewiele się dzieje w sennej społeczności plaży. Te codzienne rytuały zostają zachwiane, gdy pijak wyspy, Zachariasz, zostaje znaleziony martwy u stóp urwiska.Leonidas wkrótce znajdzie wskazówki, które wiążą się z Angeliką, która wraca na wyspę.

Leonidas, a young, ambitious police officer, is assigned to a remote island in the Aegean Sea. He dreams of solving important crimes, but there are few to be found in the sleepy beach community. These daily rituals are shattered when the island experiences what appears to be an actual crime-the island drunk, Zacharias, is found dead at the base of a cliff. Leonidas soon finds clues that tie the victim to Angeliki, who returns to the island.

Christos Georgiou (Reżyser / scenarzysta / producent) urodził się w Londynie. Po ukończeniu studiów w 1989 pracował dla wielu firm i produkcji telewizyjnej w Wielkiej Brytanii, na Cyprze i w Grecji. Jego pierwszy film fabularny "Pod Gwiazdami" zdobył Prix de Montreal Najlepszy Film fabularny w 2001 roku.

Christos Georgiou (Director/ Writer/ Producer) was born in London. After his graduation in 1989 he worked for a number of television and production companies in the U.K, Cyprus and Greece. His first feature film "Under the Stars" won the PRIX de MONTREAL for Best First Feature film in 2001.

Filmografia/Filmography
2001 Pod gwiazdami/Under the Stars
2008 Małegrzeszki/Small Crime


MUZYKA
Muzika, Music
Niemcy, Słowacja/Germany, Slovakia2008, 110`
REŻYSERIA/DIRECTOR JurajNvota,
SCENARIUSZ/SCREENPLAYOndrejSulaj, Peter Pistanek
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Alexander Surkala
OBSADA/CASTDorota Nvotová, Lubo Kostelný, Tatiana Pauhofová, MariánGeisberg, Jan Budař
PRODUKCJA/PRODUCTIONALEF Film & Media Group, Box! Film- undFernsehproduktions GmbH

W małym słowackim miasteczku w latach 70 XX wieku żyje Martin (Lubo Kostelný). Pracuje jako inżynier serwisu w oczyszczalni ścieków, a jego wielką pasją jest muzyka jazzowa. Ćwiczy grę na saksofonie, ale denerwuje to jego teściów. W pracy koledzy piszą na niego donosy, że zachwyca się ponoć najbardziej zachodnią muzyką. Gdy Martin zaczyna grać w wolnym czasie w miejscowej kapeli, odkrywa, że jego muzyczne zainteresowania podziela Anca (Dorota Nvotová). Dla tej dziewczyny gotowy jest poświęcić wszystko...

In a small Slovaktown in the 70 centuryliving Martin (Lubo Kostelny). He works as a service engineer in the wastewater treatment plant, and his great passion for jazz music.Practicing sax, but it bothers his in-laws. In this work colleagues write denunciations of him that apparently admires the most western music. When Martin starts to play in their spare time in a local band, he discovers that his musical interests shared by Anca (Dorothy Nvotová). For thisgirlisready to sacrifice everything ...

JurajNvota (ur. 01.03.1954 r.) debiutował w 1977 r. w Trnaview Teatrze dla Dzieci i Młodzieży, a od 1992 r. stały dyrektor Astorka-PromenadeTheatre w Bratysławie. Pracował jako aktor, jest także telewizyjnym i filmowym reżyserem. Wykładowca na Wydziale reżyserii i dramaturgii w Akademii Muzycznej w Bratysławie.

JurajNvota (b. 01.03.1954) debuted in 1977 in Trnava Theatre for Children and Youth, and in 1992 became director of Astorka-Promenade Theatre in Bratislava. He worked as an actor, is also a television and film director. Lecturer at the Faculty of directing and dramaturgy at the Academy of Music in Bratislava.

Filmografia/Filmography
2008 Muzyka
2002 Okrutneradości


RODZINA
En Familie, A family, UneFamille
Dania/Denmark 2010, 100`
REŻYSERIA/DIRECTOR Pernille Fischer Christensen
SCENARIUSZ/SCREENPLAY Kim Fupz Aakeson, Pernille Fischer Christensen
ZDJĘCIA/CINEMATOGRAPHY Jakob Ihre
OBSADA/CAST Johan Philip Asbak, Jesper Christensen, Lene Maria Christensen, Anne Louise Hassing, Coco Hjardemaal, Gustav Fischer Kjarulff, Line Kruse
PRODUKCJA/ PRODUCTION Zentropa Entertainments

Ditte jest częścią słynnej rodziny piekarzy, Rheinwalds. Jest również właścicielką dobrze prosperującej galerii. Gdy zaoferowano jejwymarzoną pracę w Nowym Jorku, postanawia wraz ze swoim chłopakiem Peterem zaakceptować ofertę i przejść do Big Apple. Przyszłość jest jasna, a życie przyjemne i łatwe. Para jest w drodze, gdy Dittedowiaduje się, że jej ukochany i charyzmatyczny ojciec, RikardRheinwald, mistrz piekarski jest nieuleczalnie chory. Dittewraca na swoje miejsce w branży rodziny Rheinwald i staje się właścicielem piekarni, natomiast Peter ciągnie w przeciwnym kierunku, czując, że lojalność Ditte do rodziny zmusza ją do opuszczenia ich wspólnego marzenia

Ditte is part of a renowned family of bakers, the Rheinwalds. She is also a successful gallery owner. Having been offered her dream job in New York she decides, along with her boyfriend Peter, to accept the offer and move to the Big Apple. The future is bright and life is fun and simple. The couple are on their way when Ditte's beloved and charismatic father, RikardRheinwald, falls seriously ill. She takes her place in the Rheinwald family business and assume ownership of the bakery, while Peter pulls in the opposite direction, feeling that Ditte's loyalty to her family is forcing her to abandon their common dreams.

Pernille Fischer Christensen urodziła się w 1969 roku w Danii. W 1999 roku ukończyła reżyserię w duńskiej szkole filmowej. Debiut artystki to film "Soap" (2006), który miał swoją światową premierę na festiwalu w Berlinie, podczas którego zdobył Srebrnego Niedźwiedzia Grand Prix Jury oraz nagrodę za Najlepszy Debiut.

Pernille Fischer Christensen, born on 1969 in Denmark. Graduated in direction from the National Film School of Denmark, 1999. Fischer Christensen's feature film debut ťA SoapŤ (2006) had its world premiere at the Berlin film festival where it was awarded a Silver Bear-the Jury Grand Prix and the Best Debut Film Award.

Filmografia/Filmography
- A Family (2010)
- Dansen/ Dancers(2008)
- En Soap/A Soap(2006)
- Habibti min elskede/Habibti My Love(2002)
- Indien (1999)
- Pigensomvarsoster/The Girl Named Sister (1997)


KUCHNIA ŚRÓDZIEMNOMORSKA
Dieta mediterránea
Scenariusz i reżyseria: Joaquín Oristrell ("Nieświadomi")
Produkcja: Hiszpania 2009
Gatunek: komedia
Występują m.in.: Olivia Molina, Paco Leon, Alfonso Bassave, Carmen Balagué, Robert Alvarez
Premiera kinowa: 24 grudnia 2010

Film jest historią Sofii, najlepszej szefowej kuchni na świecie, i dwóch mężczyzn, którzy pomogli jej stać się legendą. Sofia urodziła się w czerwcu 1968 roku, w tym samym dniu, kiedy został zamordowany Robert Kennedy. Wychowywała się pośród piekarników i stołów w restauracji swoich rodziców. Pracowita, ambitna i nieprzewidywalna kobieta zakochała się dwóch mężczyznach na raz. Wyszła za mąż za jednego z nich, Toniego. To idealny zięć, o którym marzy każda matka. Ten drugi to Frank, agent kulinarny, o którym marzy każdy artysta. Sofia odkrywa z nim tajemnice wyrafinowanej kuchni. Wspólnie dochodzą do zawodowego i osobistego porozumienia, które zrewolucjonizuje ich kulinarne i miłosne światy.

Repertuar

Wydarzenia

Kino

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies