Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Pilar López de Ayala, Verónica Sánchez, Marta Etura, Nadia de Santiago, Gabriella Pession, Félix Gómez, Fran Perea, Enrico Lo Verso, Asier Etxeandía, Alberto Ferreiro, Adriano Giannini, Goya Toledo, Bárbara Lennie, Secun de la Rosa, Luisa Martín
Nagrody
4 nagrody GOYA 2008 (zdjęcia, kostiumy, muzyka, aktor drugoplanowy)
Nominacje
10 nominacji w innych kategoriach (m.in. najlepsza reżyseria, film, montaż, debiut aktorski, oryginalny scenariusz, efekty specjalne)
Jeden z najgłośniejszych hiszpańskich filmów ostatnich lat, który wywołał w kraju wiele burzliwych dyskusji. Akcja filmu rozgrywa się tuż po wkroczeniu oddziałów generała Franco do Madrytu. Wielu republikanów ucieka z kraju obawiając się krwawych represji. Inni nie chcą lub nie mogą tego zrobić, tak jak młode bohaterki tego opartego na faktach filmu. 13 dziewcząt po o brutalnych przesłuchaniach na policji zostaje przewiezionych do więzienia Ventas i wspólnie oskarżonych o wspieranie rewolucji oraz organizację zamachu przeciwko generałowi Franco.
Emilio Martínez-Lázaro:
Każdy film przekazuj e pewien obraz rzeczywistości. /.../ Całościowe przedstawienie aspektów i dokładnych przyczyn wydarzenia leży bardziej w gestii historyków /.../. Nasz film opiera się na faktach, żeby pomóc zrozumieć sytuację, w którą trudno byłoby uwierzyć, gdyby nie była prawdziwa. W ciągu dwóch godzin nie da się przedstawić wszystkich zawiłości tamtego wydarzenia. Jednak główną rolą kina nie jest opisywanie historii, lecz wzbudzenie emocji i uczuć u widzów.
Wierna rekonstrukcja epoki /... / trzyma w napięciu tak, jakbyśmy oglądali polityczny thriller. - Diario El Mundo
Straszliwie pompatyczny. Nie mogłam uwierzyć ani jednemu bohaterowi. Bardzo się zawiodłam...