Akcja filmu toczy się w Szanghaju lat 30. XX wieku, znajdującym się pod japońską okupacją. Grupa młodych ludzi z podziemnego ruchu oporu planuje zastawić pułapkę na pana Yee (Tony Leung Chiu Wai), ważną figurę pracującą dla chińskiego marionetkowego rządu. Piękna młoda studentka (Wei Tang) jest wysłana w celu uwiedzenia prominenta, co daje katastrofalne skutki.
O filmie z materiałow prasowych dystrybutora: "Szanghaj, 1942. Trwa japońska okupacja. Pani Mak, piękna i wytworna dama, wchodzi do kawiarni, wykonuje telefon i czeka. Wspomina, od czego wszystko się zaczęło…
W 1938 roku widzimy tę samą kobietę, która jednak nie jest damą z wyższych sfer, lecz nieśmiałą dziewczyną o imieniu Wong Chia Chi (Tange Wei). Na pierwszym roku studiów poznaje studenta Kuang Yu Min (Wang Yeehom), założyciela kółka dramatycznego, którego celem jest podtrzymywanie patriotycznego ducha w narodzie. Wong staje się pierwszoplanową aktorką studenckiego teatru i odkrywa, że inspirowanie publiczności jest jej prawdziwym powołaniem. Wkrótce jednak Kuang ujawnia swój tajny plan wykonania wyroku na jednym z najbardziej wpływowych kolaborantów pracujących na rzecz Japończyków, panu Yee (Tony Leung). Każdy ze studentów będzie musiał odegrać swoją rolę w inscenizacji. Najważniejsza rola przypada Wong, która wcieli się w postać pani Mak, zdobędzie zaufanie pana Yee zaprzyjaźniając się z jego żoną (Joan Chen), a następnie nawiąże z nim romans. Wong ulega całkowitej przemianie w wyrafinowaną damę i wszystko przebiega zgodnie ze scenariuszem, do chwili gdy fatalne zrządzenie losu nie zmusza jej do ucieczki.
Szanghaj, 1941. Nie ma nadziei na zakończenie japońskiej okupacji. Wong, która emigrowała z Hong Kongu, spotyka ponownie Kuanga, który działa teraz w podziemnym ruchu oporu. Kuang namawia ją do powtórnego odegrania roli pani Mak, aby zlikwidować pana Yee, który jest już teraz szefem tajnej policji marionetkowego rządu. Wong przyjmuje więc znowu postać pani Mak i realizuje tajny plan. Jednak im bardziej przybliża się do swej groźnej ofiary, tym bardziej miota się pomiędzy swą prawdziwą tożsamością, a rolą jaką gra."
UWAGA: film dozwolony w Polsce od lat 18!!.
bardzo rozciągnięta historia agentki-kurwy i kata-kurwy. film jest bardzo nudny i rozwleczony. taką historię można opowiedzieć w 100 minut. najlepsza scena: piosenka w wykonaniu Wong. sceny erotyczne są zimne i ma się wrażenie, że Yee rozgniecie Wong na miazgę, albo odgryzie jej język. to niewątpliwie przełom, że w chińskim filmie widzimy jądra chińskiego aktora. tak... ;/ trt 03-02-2008, 16:33 Ej, dlaczego ten film jest od 18 lat??? Nie rozumiem zupełnie tego??? Ani nie ma w tym erotyki, a ni niczego innego złego! niewiem 22-01-2008, 16:50 Piekny, niespieszny film, historia Chin pomieszana z uczuciowymi zawirowaniami bohaterow. Doskonale odtworzenie Szanghaju lat 30, kostiumy, wnetrza i niesamowity urok, magnetyzm wrecz dojrzalego juz dzis "Kochanka" Tonego Leunga. Lektura obowiazkowa!!! ... 21-01-2008, 10:36 polecam zwolennikom tego, co pod powierzchnią i między słowami. przez cały czas wisi coś w powietrzu za sprawą formy przekazu. no i do tego pytanie o granicę dobra, zła, miłości, pożądania. gorąco polecam. mięta 20-01-2008, 22:07 Widziałem ten film na Camerimage i mimo, że jestem fanem azjatyckiej kinematografii, moim skromnym zdaniem ten obraz wymaga również azjatyckiej cierpliwości. Przez ponad 2.5 godziny nie dopatrzyłem się ani jednej zalety tej produkcji. wojtal 18-01-2008, 09:37 Jak dla mnie rewelacja! Ja już po pokazie :D lola 12-01-2008, 21:34 Szykuje się ciekawy film, przede wszystkim nazwisko reżysera przyciągnie do kin, a na pewno mnie :) ania 05-01-2008, 13:43
|