Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Anders Danielsen Lie, Hans Olav Brenner, Ingrid Olava, Malin Crepin, Tone Beate Mostraum, Kjærsti Odden Skjeldal, Emil Stang Lund,Anders Borchgrevink, Petter Width Kristiansen
Nagrody
MFF w Sztokholmie 2011: nagrody główne w kategoriach Najlepszy Film i Najlepsze Zdjęcia
Czas trwania
96 minut
Dystrybutor
AURORA FILMS
Anders nie żyje. Jest wprawdzie jeszcze dość młody i przystojny, ale jeśli nie osiągnęło się sukcesu przed trzydziestką, to tak, jakby nie osiągnęło się w życiu nic. Dręczą go wspomnienia wszystkich zmarnowanych szans i ludzi, których zawiódł. Kiedyś był ambitny, miał rodzinę, przyjaciół i wielkie plany. Dzisiaj zmaga się z demonami przeszłości, uzależnieniem od narkotyków i myślą dlaczego znalazł się w „martwym punkcie”. Kiedy pojawia się szansa nowego startu, Anders powraca do dawnych miejsc i wkracza w „idealne” życie przyjaciół. Wita go miasto wypełnione melancholią i sztucznymi gestami. Wieczorem, 31 sierpnia, wracają wspomnienia. Możliwości. Wolność. I wybór.
Drugi po znakomicie przyjętym Reprise pełnometrażowy film norweskiego reżysera Joachima Triera to przejmujący portret współczesnego pokolenia trzydziestolatków. Anders mieszka w Oslo, jednak również dobrze mógłby być mieszkańcem dowolnego europejskiego miasta. Scenariusz filmu, napisany przez Triera i Eskila Vogta, jest luźno oparty na francuskiej książce Błędny ognik Pierre'a Drieu La Rochelle'a z 1931 roku.
Reżyser o filmie: „Wraz z Eskilem Vogtem chcieliśmy wykreować historię skupioną na emocjach, niemalże psychice, doświadczeniu i kryzysie egzystencjalnym. „Zgubiłem się. Co dalej?”. Oslo, 31 sierpnia jest o stanie zagubienia i tej szczególnej samotności, która towarzyszy zagubieniu".
„Doskonały obraz współczesnego pokolenia trzydziestolatków." Whit Stillman, Przewodniczący Jury, MFF w Sztokholmie
„Podróż Andersa, poprzez dźwięki i obrazy miasta, odczuwamy niemal jako pożegnalną podróż do miejsca, w którym wszystko jeszcze miało znaczenie." Allan Hunter, Screen
„Przede wszystkim studium melancholii i samotności." Kirk Honeycutt, Hollywood Reporter
grajcie to w dużej sali. Proszę.
lali28-01-2012, 09:36
tak, sala klubowa powinna być zmodyfikowana, ponieważ przebywanie w niej wpływa negatywnie na odbiór filmów.
mm26-01-2012, 19:39
dlaczego zawsze w sali tortur zwanej klubową??? Kolejne filmy, które chcę zobaczyć zwykle w sali klubowej - źle wyciszonej, z niewygodnymi krzesłami, przesterowanym dźwiękiem, ekranem zasłanianym przez krótkowidzów z pierwszego rzędu, za to w wygodnych fotelach w salach obok głównie mainstream i silverscreen pomocy, czy ktoś jeszcze cierpi z tego powodu