Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Bartłomiej Topa, Piotr Żurawski, Marek Kalita, Dorota Kolak, Andrzej Zieliński, Agnieszka Wagner, Janusz Michałowski, Tomasz Schuchardt
Nominacje
Złote Lwy 2014: Udział w konkursie głównym (Grzegorz Jaroszuk)
MFF w Karlowych Warach 2014: Udział w konkursie Grzegorz Jaroszuk (Nagroda 'East of West')
Czas trwania
72 minuty
Dystrybutor
Alter Ego
Film opowiada historię pracowników bankrutującego sklepu z dywanami. Pewnego dnia na zaproszenie Szefa (Andrzej Zieliński) w sklepie pojawia się dwóch „specjalistów od marketingu” o zagadkowych przydomkach Kebab (Bartłomiej Topa) i Horoskop (Piotr Żurawski). Personel sklepu to postacie barwne, ale jednocześnie dosyć zobojętniałe na bodźce zewnętrzne – do sklepu zwykle nikt nie przychodzi… Spece od marketingu wywołują zmianę w atmosferze… Wszyscy poddają się ich coraz dziwniejszym pomysłom… Wytrąceni ze zwykłego zobojętnienia; nieśmiała Stażystka (Justyna Wasilewska) dzieląca mieszkanie z neurotyczną matką (Dorota Kolak), poszukująca miłości w internecie Kasjerka (Barbara Kurzaj), zgryźliwy portier Kortazar (Janusz Michałowski) i Dawny Kibic (Tomasz Schuchardt) „biorą sprawy w swoje ręce”, co burzy ich mikroświaty i prowadzi do serii śmiesznych i zaskakujących sytuacji. Gotowi na wszystko fałszywi specjaliści od marketingu przekonają się, że życie potrafi być równie skomplikowane, jak wzór na perskim dywanie.
"Szerokimi ujęciami Jaroszuk zbudował klaustrofobiczny, osobliwy, abstrakcyjny, świat równoległy. Uchwycił różne przejawy człowieczeństwa pokazując je, ich funkcjonalność, a nie nadając im nazwy wprost. (…) Poprzez zaplanowane postępowanie bohaterów, celowo „stylizowane” udaje mu się skutecznie komunikować emocje. (…) To film bliższy kinu skandynawskiemu niż polskiemu. Doskonale dopracowany warsztatowo" - Alissa Simon, Variety