Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Levan Gelbakhiani, Bachi Valishvili, Ana Javakishvili, Kakha Gogidze, Levan Gabrava
Nagrody
MFF w Valladolid 2019:
Nagroda Indywidualna - Najlepszy aktor (Levan Gelbakhiani)
Tęczowy Kłos - Najlepszy film (Levan Akin)
Złote Żuki 2020:
Najlepszy film (Ketie Danelia, Mathilde Dedye)
Najlepszy aktor pierwszoplanowy (Levan Gelbakhiani)
Najlepsze zdjęcia (Lisabi Fridell)
Najlepszy scenariusz (Levan Akin)
Nominacje
Europejska Akademia Filmowa 2019:
Najlepszy europejski aktor roku (Levan Gelbakhiani)
Najlepszy europejski film roku wg uniwersytetów (EUFA) (Levan Akin)
WFF 2019:
Sekcja Odkrycia - Udział w sekcji (Levan Akin)
MFF w Valladolid 2019:
Złoty Kłos - Udział w konkursie głównym (Levan Akin)
Złote Żuki 2020:
Najlepszy reżyser (Levan Akin)
Najlepszy aktor drugoplanowy (Bachi Valishvili)
Najlepsza scenografia (Teo Baramidze)
Czas trwania
113 minuty
Dystrybutor
Tongariro Releasing
Zakochany w tańcu Merab (Levan Gelbakhiani) od najmłodszych lat trenuje w Gruzińskim Balecie Narodowym. Jego jedynym marzeniem jest dostanie się do głównego składu, dzięki czemu będzie mógł wyruszyć w tournée i opuścić konserwatywną Gruzję. Kiedy jeden z głównych tancerzy zostaje zwolniony i rozpoczyna się rekrutacja na jego miejsce, ten cel wydaje się być na wyciągnięcie ręki.
W tym czasie do zespołu dołącza nowy tancerz, charyzmatyczny i utalentowany Irakli (Bachi Valishvili), który może stanąć Merabowi na drodze. Wspólne treningi sprawiają, że Irakli staje się nie tylko jego najgroźniejszym rywalem, ale też obiektem pożądania, które może na zawsze przekreślić jego karierę.
Film Levana Akina „A potem tańczyliśmy” prezentowany był na Festiwalu w Cannes, a później stał się festiwalowym i frekwencyjnym hitem na całym świecie. Nawet w rodzimej Gruzji wszystkie bilety były wyprzedane, pomimo silnych protestów ze strony konserwatywnej części społeczeństwa, w tym ze strony dyrektorki Narodowego Baletu Gruzji Nino Sukhishvili. Ta historia młodego tancerza to uniwersalna opowieść o pożądaniu, ambicji i wyzwoleniu, a finałowa scena po prostu zapiera dech w piersiach.
no niestety, propaganda lobbystów lgbt działa już w pełni. Film przez to stracił.