Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Marco Messina i Sacha Ricci (Era), Paolo Marzocchi
Zdjęcia
Francesco Di Giacomo, Alessandro Abate
Obsada
Luca Marinelli, Jessica Cressy, Denise Sardisco
Nagrody
Nagrody David di Donatello 2020: najlepszy scenariusz adaptowany; Faro Island Film Festival 2020: najlepszy scenariusz adaptowany; Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Wenecji 2019: nagroda Arca Cinemagiovani dla najlepszego filmu włoskiego, Puchar Volpi dla najlepszego aktora (Luca Marinelli); Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Toronto 2019: Nagroda Platform; Europejski Festiwal Filmowy w Sewilli 2019: najlepszy film; Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Gandawie 2019: nagroda Specjalna Jury dla najlepszego reżysera; Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Hajfie 2019; Festiwal Filmowy w Göteborgu 2019
Nominacje
Europejskie Nagrody Filmowe 2020: najlepszy film, najlepszy reżyser (Pietro Marcello), najlepszy aktor (Luca Marinelli), najlepszy scenariusz (Maurizio Braucci, Pietro Marcello); Nagrody David di Donatello 2020: najlepszy film, najlepszy reżyser, najlepszy aktor, najlepsze kostiumy, najlepsze zdjęcia, najlepsza muzyka; Nagrody Nastri d’Argento (Srebrne taśmy) 2020: najlepszy reżyser, najlepszy aktor, najlepszy aktor drugoplanowy, najlepszy scenariusz, najlepsze kostiumy, najlepszy dźwięk;
„Martin Eden” jest hołdem dla wszystkich outsiderów i indywidualistów, którzy kroczą własną drogą, często na przekór systemowi i bez żadnego wsparcia ze strony otoczenia. Pokazuje także, jak często nieposkromione ambicje i bezpardonowe dążenie do celu odcinają nas od własnej tożsamości i korzeni.
Z chwilą, gdy tytułowy bohater filmu, wywodzący się z klasy robotniczej Martin Eden, spotka na swej drodze Elenę, nie ma wątpliwości, że to miłość od pierwszego wejrzenia. Myśl o ślubie z pochodzącą z dobrze sytuowanej przemysłowej rodziny młodą kobietą powoli staje się jego obsesją.
Wyglądać to może na mezalians, bo cała wiedza, jaką do tej pory w swoim życiu zdobył Martin, opiera się nie na szkolnej edukacji, a na byciu w drodze. Zamiast kończenia kolejnych klas od wczesnych lat pływał na statkach, imając się różnych dorywczych zajęć. Chcąc zatrzeć klasową różnicę i skromne pochodzenie, marzy o zdobyciu wykształcenia oraz rozpoczęciu kariery pisarskiej. Wsparcie znajduje u boku starszego lewicowego intelektualisty, który przyczyni się także do politycznego przebudzenia bohatera.