Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
Sandra Drzymalska, Isabelle Huppert, Lorenzo Zurzolo, Mateusz Kościukiewicz, Tomasz Organek, Mateusz Murański, Saverio Fabbri
Nagrody
Cannes 2022: Nagroda Jury - Najlepszy film Jerzy Skolimowski
Nominacje
Złota Palma - Udział w konkursie głównym Jerzy Skolimowski
Złote Lwy - Udział w konkursie głównym Jerzy Skolimowski
Sekcja mBank Pokazy Galowe - Udział w sekcji Jerzy Skolimowski
Czas trwania
86 minut
Dystrybutor
Gutek Film
„IO” to zapierająca dech w piersiach odyseja, porywające kinowe doświadczenie i nakręcony z imponującym rozmachem obraz współczesnego świata. Film Jerzego Skolimowskiego stał się sensacją festiwalu w Cannes, skąd wyjechał z Nagrodą Jury. Opowieść o nas samych, odbijających się w oczach pewnego osiołka, zachwyciła artystyczną brawurą i młodzieńczą energią, choć firmuje ją swoim nazwiskiem 84-letni mistrz europejskiego kina. Podróż, w jaką zabiera nas Skolimowski, wiedzie przezcałą Europę: od cyrku przez stadiony i parkingi dla tirów, po pałace. Od głupoty, przez przemoc, po przebłyski dobra i solidarności. Dzieło, które łączy realistyczne i wizjonerskie, przyziemne i metafizyczne, krytyczne i empatyczne; swoim rozmachem przypomina najwspanialsze obrazy Hieronima Boscha i Pietera Bruegla. W podróży towarzyszą bohaterowi m.in. Sandra Drzymalska, Mateusz Kościukiewicz i Isabelle Huppert.
---
This visionary film by European cinema veteran Jerzy Skolimowski made a sensational splash at lastyear's Cannes Festival, where it deservedly won the Jury Prize. The director of Barrier, The Shout and Essential Killing references Robert Bresson’s legendary film Au Hasard Balthazar with a donkey as the protagonist. We watch the epic journey of the eponymous EO, who comes under the care of the wise and the stupid, the good and the brutal, as well as empathetic and vain people. Skolimowski creates a simple though visually stunning universal parable about the condition of contemporary society, and about the imbalance between the worlds of man and animal. It is also a wonderfully poetic film about the need for freedom and about incapacitation. The Polish master filmmaker is unafraid to experiment; Michał Dymek's camera performs extraordinary acrobatics – resulting in a mesmerizingly fresh work that seems directed by a young artist leveraging the possibilities of contemporary cinema. That's Skolimowski – eternally New Wave, a searcher full of bravado and confidence. We're lucky to have him.
no niestety.... Oskara to ten film nie dostanie. Za trudny dla amerykańskiego widza. Nie każdy zrozumie metafory z drugiego, trzeciego poziomu...
Norbert09-02-2023, 11:19
Poruszający, refleksyjny, piękna muzyka. Polecam!
Ola31-10-2022, 20:02
Oscar dla zwierzęca IO Osioł. Jak zwykle Polscy operatorzy od zdjęć👍 Muzyka w temacie i nastroju +. Scenariusz nie tylko o Polsce/Polakach ,, widzianych oczyma bohatera ,, .Polecam i czekam na film o ,,Holandia w czasie pandemii oczami Norki YO,,
Krzysiek30-10-2022, 22:17
film mnie wzruszył, poruszył i zaprosił do refleksji serdecznie polecam