Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
biograficzny, dramat, Polska / Wielka Brytania / USA 2022
Reżyseria
Agnieszka Smoczyńska
Scenariusz
Andrea Seigel
Muzyka
Marcin Macuk, Zuzanna Wrońska
Zdjęcia
Jakub Kijowski
Obsada
Letitia Wright, Tamara Lawrance, Nadine Marshall, Jodhi May
Nagrody
Złote Lwy 47. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni
Nagroda za muzykę 47. FPFF w Gdyni - Zuzanna Błońska i Marcin Macuk
Nagroda za scenografię 47. FPFF w Gdyni - Jagna Dobesz
Nagroda Stowarzyszenia Kin Studyjnych za najlepszy film 47. FPFF w Gdyni
Nominacje
Złote Lwy - Udział w konkursie głównym Agnieszka Smoczyńska
Sekcja mBank Pokazy Galowe - Udział w sekcji Agnieszka Smoczyńska
Czas trwania
113 minuty
Dystrybutor
Gutek Film
Nagrodzony Złotymi Lwami 47. FPFF w Gdyni, przejmujący do szpiku kości film Agnieszki Smoczyńskiej („Córki dancingu”, „Fuga”) z Letitią Wright i Tamarą Lawrence w tytułowych rolach. Oparta na reportażu Marjorie Wallace prawdziwa historia June i Jennifer Gibbons, czarnych bliźniaczek z Walii, które od dzieciństwa rozmawiały tylko ze sobą. Odmawiające komunikacji werbalnej z rodziną i rówieśnikami siostry tworzą symbiotyczny, choć niepozbawiony rywalizacji duet. Ich życie toczy się za zamkniętymi drzwiami dziewczęcego pokoju: w wyobraźni, we wspólnych (z wiekiem coraz mniej niewinnych) grach i na kartach książek, które piszą. Historia nastoletniego buntu czy ekscentrycznej zabawy, która wymknęła się spod kontroli? A może studium toksycznej miłości, tak silnej, że świat zewnętrzny przestaje mieć znaczenie, gdy normalne życie jest niemożliwe?
---
Agnieszka Smoczyńska tells the story of silent twins in an unusually empathetic way. The movie, based on a report by Marjorie Wallace, is a true story of June and Jennifer Gibbons, black twins from Wales, who have only talked to each other since childhood. The sisters, who refuse to communicate verbally with their family members, teachers and peers, form a symbiotic duo, though not without rivalry. Their life goes on behind the closed doors of the girls’ room: in their imagination, in common (as they get older - less and less innocent) games and on the pages of the books they write. The girls’ inner world is shown with visual fantasy. Images and music take the place of unspoken words. In your imagination you can be a bird, the queen of the street, Michael Jackson or Princess Diana. Or all of them at the same time. Touching to the quick, some have called this the most beautiful movie of this year’s Cannes festival, it can be read as a story of teenage rebellion, of eccentric fun that has spun out of control. It could illustrate a dysfunctional relationship or a mental crisis brought on by long- term oppression. Or perhaps it is a study of toxic love, so strong that the outside world ceases to matter and a normal life is impossible?