Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO

Bóg jest kobietą

(God Is A Woman)
Francja, Szwajcaria 2023
ReżyseriaAndrès Peyrot
Czas
trwania
85 minut
DystrybutorMillenium Docs Against Gravity



Społeczność Kuna to jeden spośród Pierwszych Narodów Ameryki Łacińskiej. Zdobywca
Oscara® Pierre-Dominique Gaisseau spędził tam 1975 rok, kręcąc o nich film. Czy plemię
kiedykolwiek go zobaczy?

Społeczność Kuna jest jedną z największych spośród Pierwszych Narodów w Ameryce
Łacińskiej. Zamieszkuje wyspy na Morzu Karaibskim u wybrzeży Panamy. Zdobywca
Oscara®, reżyser i antropolog Pierre-Dominique Gaisseau, spędził tam 1975 rok, kręcąc film

o ich matriarchalnej kulturze. Obiecał, że pokaże go plemieniu, ale nie spełnił
obietnicy. Arysteides Turpana – Kuna, który studiował we Francji, walczy z tamtejszą
biurokracją, aby wydobyć film z archiwów. Peyrot stawia pytania o to, po co i dla kogo robi
się filmy dokumentalne oraz do kogo należy film dokumentalny.

Społeczność Kuna jest jedną z największych spośród Pierwszych Narodów w Ameryce
Łacińskiej. Zamieszkuje wyspy na Morzu Karaibskim u wybrzeży Panamy. Zdobywca
Oscara®, reżyser i antropolog Pierre-Dominique Gaisseau, spędził tam 1975 rok, kręcąc film
o ich matriarchalnej kulturze. Obiecał, że pokaże go plemieniu, ale nie spełnił
obietnicy. Arysteides Turpana – Kuna, który studiował we Francji, walczy z tamtejszą
biurokracją, aby wydobyć film z archiwów i pokazać go społeczności. Jednocześnie
obserwujemy, jak młode pokolenie Kuna tworzy swoje media. Jeden z nich, Organ Wagua,
współpracuje z reżyserem. Wielu starszych Kuna pamięta kręcenie filmu w latach 70. XX
wieku. Konfrontują swoje wspomnienia z filmem, który po prawie pół wieku oglądają razem
z młodym pokoleniem. Obserwujemy meta-filmowy, wielopoziomowy eksperyment. Peyrot
stawia pytania o to, po co i dla kogo robi się kino dokumentalne oraz do kogo należy film
dokumentalny. Czy do tego, kto go finansuje? A może do tego, kto jest jego autorem? Czy
wreszcie do bohatera lub zbiorowości, którą przedstawia?


Dodaj opinię o filmie:

Podpis:
E-mail:

Znajdź film

Repertuar

Filmy

Wydarzenia

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies