Kino Charlie zaprasza aktywnych i zaangażowanych seniorów, którzy kochają kino i dobre towarzystwo na seanse filmowe do Kina Charlie. Jeśli wiesz, że Twój dziadek lub babcia uwielbiają oglądać filmy i o nich dyskutować koniecznie zaproś ich do nas!
Chcąc przywrócić film jako trwały element udziału emerytów w życiu kulturalnym, powołaliśmy do życia cykl seansów ŚRODA SENIORA. Specjalne dobrany repertuar filmowy, wyświetlamy w każdą środę po godzinie 13:00. Głównym celem jest zachęcenie do aktywnego uczestniczenia w kulturze oraz umożliwienie seniorom spędzenia wolnego czasu w sposób miły i kreatywny, poprzez możliwość regularnych spotkań z wartościowym, artystycznym repertuarem filmowym. Poza tym pokazy filmowe będą szansą do zaprezentowania nowej inicjatywy Kina Charlie - programu edukacyjnego przeznaczonego dla seniorów - AKADEMII FILMOWEJ SENIORA 50 PLUS - KINORAMA której otwarcie nastąpi już wkrótce. Cykl pokazów filmowych ŚRODA SENIORA będzie również okazją do zapoznania się z naszym kinem i jego ofertą.
20 marca zapraszamy na kolejny Trójpak Filmowy! Tym razem o 12:00 pokażemy film
"Dzień Kobiet", o 12:30
"Sugar man", a o 14:10
"Miłość. Fabickiego". Bilety na każdy tytuł: 10 zł!
DZIEŃ KOBIET
(Dzień kobiet)
dramat, Polska 2012, 90'
Reżyseria: Maria Sadowska
Scenariusz: Katarzyna Terechowicz, Maria Sadowska
Muzyka: Maria Sadowska
Zdjęcia: Radosław Ładczuk
Obsada: Katarzyna Kwiatkowska, Anita Jancia, Grażyna Barszczewska, Dorota Kolak, Anita Poddębniak, Julia Czuraj, Eryk Lubos, Leonard Pietraszak
Nominacje: Gdynia 2012: Udział w konkursie głównym (Maria Sadowska)
Pełnometrażowy debiut Marii Sadowskiej, który okazał się rewelacją renomowanego MFF w Cottbus (Grand Prix dla najlepszego filmu za "przedstawienie silnej kobiety w niesprawiedliwym i okrutnym świecie").
Inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia, porównywana przez krytykę do Erin Brockovich Stevena Soderbergha.
Znana z błyskotliwych ról komediowych Katarzyna Kwiatkowska wciela się w rolę niezależnej kobiety, która rzuca wyzwanie korporacji.
Życie Haliny, pracownicy sieci handlowej "Motylek", samotnie wychowującej córkę, zmienia się wraz z awansem na kierowniczkę sklepu. Wyższe stanowisko oznacza przywileje i większe wynagrodzenie, ale kobieta szybko przekona się, że cena, jaką przyjdzie jej zapłacić, jest bardzo wysoka. Kiedy korporacja przekroczy wszystkie granice, Halina rzuci jej wyzwanie, narażając się na brutalne konsekwencje. Właściciele sieci handlowej nie cofną się przed niczym, aby ukryć swoje brzydkie sekrety.
W obsadzie, obok Katarzyny Kwiatkowskiej, doborowa ekipa aktorska, m.in. Agata Kulesza (Sala samobójców, Polska Nagroda Filmowa - Orzeł za rolę w Róży), Eryk Lubos (Najlepszy Aktor MFF Karlowe Wary - Zabić bobra), Ireneusz Czop (Pokłosie).
Scenariusz filmu, który dosadnie, bez taryfy ulgowej, ale też z dużą dozą humoru, portretuje dzisiejszą Polskę, napisały Maria Sadowska i Katarzyna Terechowicz. Autorem zdjęć jest jeden z najzdolniejszych operatorów młodego pokolenia - Radosław Ładczuk (Sala samobójców, Jesteś Bogiem).
SUGAR MAN
(Searching for Sugar Man)
dokumentalny, SzwecjaWielka Brytania 2012, 86'
Reżyseria: Malik Bendjelloul
Scenariusz: Malik Bendjelloul
Zdjęcia: Camilla Skagerstrom
Obsada: Clarence Avant, Malik Bendjelloul, Dennis Coffey, Eva Rodriguez,Sixto Rodriguez, Regan Rodriguez, Sandra Rodriguez-Kennedy, Steve Harris
Nagrody: Oskar 2013: Najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny (Malik Bendjelloul, Simon Chinn); BAFTA 2013: Najlepszy film dokumentalny (Malik Bendjelloul, Simon Chinn); Sundance 2012: Najlepszy zagraniczny film dokumentalny (Malik Bendjelloul)
Laureat Nagrody Publiczności na festiwalach w Sundance, Nowym Jorku, Los Angeles, Melbourne
Nominacja do Oscara 2013: najlepszy dokument pełnometrażowy
Niewiarygodna, a jednocześnie prawdziwa opowieść o zapomnianym piosenkarzu, któremu wróżono karierę na miarę Boba Dylana, a który przepadł bez wieści na początku lat 70.
Historia wielkiej determinacji dwóch fanów muzyka, którzy postanowili odkryć okoliczności jego życia i tajemniczej śmierci. Trzy dekady poszukiwań, pozwoliły im poznać prawdę o wspaniałym człowieku. A teraz dzięki nim świat poznał tę fascynującą i pełną optymizmu historię, która przekracza najśmielsze fantazje.
Sugar Man to najczęściej nagradzany dokument 2012 roku, laureat 6 nagród publiczności na międzynarodowych festiwalach i jeden z oscarowych faworytów.
"Ten film daje widzom wiarę, że prawdziwy talent zostanie odkryty, ciężka praca przyniesie owoce, a dobrzy ludzie zwyciężą." LA TIMES
"Prawdziwa historia, która wzrusza do łez." New Yorker
"Niektóre filmy dokumentalne są piękne, inne traktują o wyjątkowych tematach, a jeszcze inne opowiadają historie w niezwykły sposób. Ale czasami zdarzają się takie, jak "Sugar Man", które mają to wszystko." New Orleans Times
MIŁOŚĆ FABICKIEGO
(Miłość)
dramat obyczajowy, Polska 2013, 111'
Reżyseria: Sławomir Fabicki
Scenariusz: Sławomir Fabicki,Marek Pruchniewski
Zdjęcia: Piotr Szczepański
Obsada: Marcin Dorociński, Julia Kijowska, Adam Woronowicz, Agata Kulesza, Dorota Kolak, Marian Dziędziel, Wojciech Mecwaldowski
Nagrody: 53. MFF Saloniki 2012: najlepsza aktorka (Julia Kijowska)
Nominacje: Warszawski Festiwal Filmowy 2012: oficjalna selekcja - konkurs główny Marcin Dorociński oraz wschodząca gwiazda polskiego kina Julia Kijowska (najlepsza aktorka MFF w Salonikach) w poruszającej opowieści autorstwa Sławomira Fabickiego (Z odzysku, Męska sprawa), której pierwsze pokazy na Warszawskim Festiwalu Filmowym wzbudziły wielki entuzjazm widzów i krytyki.
Miłość to historia skomplikowanej relacji małżeńskiej trzydziestolatków, którym pozornie nie brakuje niczego do szczęścia. Oboje odnoszą sukcesy zawodowe, urządzają wspólne mieszkanie, spodziewają się dziecka. Wydaje się, że nic nie jest w stanie zaburzyć tej harmonii. Maria jednak zataja pewne wstrząsające wydarzenie, które wystawia ich miłość na ciężką, długotrwałą próbę.
"Obraz do bólu intymny, opowieść prawdziwa i dotkliwa zarazem. Ani przez chwilę nie mamy wątpliwości, że reżyser dokonuje przed nami bolesnej wiwisekcji." Bartosz Staszczyszyn, Culture.pl
"Niezwykła sztuka udała się Fabickiemu: zrobił film psychologiczny z precyzją oddający zmienne emocje, targające bohaterami, który ogląda się jak thriller." Katarzyna Skorupska, PortalFilmowy.pl