Czwartek, określany przez niektórych małym piątkiem, to dzień wypełniony oczekiwaniem na upragniony, zbliżający się wielkimi krokami - weekend. By to oczekiwanie Wam umilić Charlie zaprasza na wyjątkowy seans - Filmowe Happy Hour w Kinie Charlie. W każdy czwartek o godzinie 22 Charlie zaprasza na projekcję, na którą bilet kosztował będzie jedyne 10 zł! Co tydzień w propozycji Happy Hour znajdziecie inny tytuł filmowy. Do zobaczenia w czwartek! I... byle do piątku!
IMAGINE
(Imagine)
dramat, komedia, Francja/Polska/Portugalia/Wielka Brytania 2012, 105'
Reżyseria: Andrzej Jakimowski
Scenariusz: Andrzej Jakimowski
Muzyka: Tomasz Gąssowski
Zdjęcia: Adam Bajerski
Obsada: Edward Hogg, Alexandra Maria Lara, Melchior Derouet
Długo oczekiwany film Andrzeja Jakimowskiego - jednego z najbardziej cenionych na świecie polskich reżyserów, laureata trzech Polskich Nagród Filmowych Orzeł za Zmruż oczy i Złotych Lwów na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni w 2008 roku za Sztuczki.
Imagine to międzynarodowa koprodukcja, której światowa premiera odbyła się na festiwalu w Toronto. Wzruszający film, uhonorowany na Warszawskim Festiwalu Filmowym, urzekający zjawiskowymi zdjęciami Adama Bajerskiego oraz zmysłową muzyką Tomasza Gąssowskiego.
Ian (Edward Hogg), charyzmatyczny instruktor niewidomych, przybywa do prestiżowego ośrodka w Lizbonie, by uczyć młodych pacjentów trudnej sztuki orientacji w przestrzeni. Jego kontrowersyjne metody przyjmowane są przez podopiecznych początkowo z nieufnością, a potem z rosnącym entuzjazmem. Tymczasem największe zainteresowanie nauczyciela wzbudza piękna, zamknięta w sobie Ewa (Alexandra Maria Lara). Za sprawą niekonwencjonalnych wskazówek i ponadzmysłowej wrażliwości Iana, Ewa przezwycięży lęk i spróbuje samodzielnie postawić pierwsze kroki poza kliniką. Wkrótce przekona się, że w życiu każdy akt odwagi rodzi ryzyko, bez którego nie sposób poznać smaku wolności...
"Scenariusz Imagine pisałem po kilkumiesięcznej dokumentacji dotyczącej technik orientacji przestrzennej, jakimi posługują się niewidomi. Uważam, że te metody są na wskroś poetyckie a zarazem niezwykle filmowe." Andrzej Jakimowski
"Jedno z największych olśnień w polskim kinie ostatnich lat" Paweł Felis, Gazeta Wyborcza
"Niezwykły film" Barbara Hollender, Rzeczpospolita