Kino Charlie zaprasza aktywnych i zaangażowanych seniorów, którzy kochają kino i dobre towarzystwo na seanse filmowe do Kina Charlie. Jeśli wiesz, że Twój dziadek lub babcia uwielbiają oglądać filmy i o nich dyskutować koniecznie zaproś ich do nas!
Chcąc przywrócić film jako trwały element udziału emerytów w życiu kulturalnym, powołaliśmy do życia cykl seansów ŚRODA SENIORA. Głównym celem jest zachęcenie do aktywnego uczestniczenia w kulturze oraz umożliwienie seniorom spędzenia wolnego czasu w sposób miły i kreatywny, poprzez możliwość regularnych spotkań z wartościowym, artystycznym repertuarem filmowym.
W kręgu miłości
(The Broken Circle Breakdown )
dramat, Belgia 2012, 111'
Reżyseria: Felix Van Groeningen
Scenariusz: Carl Joos, Felix Van Groeningen
Zdjęcia: Ruben Impens
Obsada: Veerle Baetens, Johan Heldenbergh, Nell Cattrysse, Geert Van Rampelberg, Nils De Caster, Robbie Cleiren, Bert Huysentruyt
Nowy film Felixa van Groeningena ("Boso, ale na rowerze"), nagrodzony przez publiczność Berlinale 2013. Historia wielkiej miłości pomiędzy Didierem - liderem muzycznej kapeli a Elise - właścicielką studia tatuażu; pary, którą los wystawia na ciężką próbę. Film ilustruje znakomita bluegrassowa ścieżka dźwiękowa.
Elise i Didier od siedmiu lat żyją w szczęśliwym, choć niekonwencjonalnym związku. Połączyła ich gorąca miłość od pierwszego wejrzenia, głęboka potrzeba życia po swojemu i pasja do muzyki bluegrass.
Niespodziewanie koło fortuny się odwraca. Kiedy ich kilkuletnia córka Maybelle zapada na poważną chorobę, żarliwe i zmysłowe uczucie poddane zostaje poważnej próbie, a Elise i Didier oddalają się od siebie. Każde z nich zaczyna żyć własnym życiem, ale nadal walczą o córkę, wierząc, że miłość jest w stanie zwyciężyć każde przeciwieństwo losu. Czy uda im się pokonać przeznaczenie?
"W kręgu miłości" to filmowa adaptacja teatralnej sztuki Johana Haldenbergha (który gra w filmie główną rolę męską) i Mieke Dobbels, w reżyserii Felixa van Groeningena ("Boso, ale na rowerze"). To tętniący emocjami i brawurowo zagrany obraz ze znakomitą ścieżką dźwiękową.
Film otrzymał Nagrodę Publiczności na tegorocznym Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Berlinie i otworzy festiwal Dwa Brzegi 27 lipca 2013.
Blue Jasmine
(Blue Jasmine)
dramat, komedia, USA 2013, 98'
Reżyseria: Woody Allen
Scenariusz: Woody Allen
Zdjęcia: Javier Aguirresarobe
Obsada: Alec Baldwin, Cate Blanchett, Michael Emerson, Louis C.K., Sally Hawkins, Max Casella, Andrew Dice Clay, Alden Ehrenreich
Spektakularny debiut "Blue Jasmine" pobił dotychczasowy rekord frekwencyjny reżysera, ustanowiony przed dwoma laty przez oscarowe "O północy w Paryżu".
Po spektakularnej filmowej wycieczce po najbarwniejszych miastach Europy - zmysłowej Barcelonie, romantycznym Paryżu (oscarowe "O północy w Paryżu") i kipiącym humorem Rzymie, Woody Allen po raz pierwszy od czasu hitu "Co nas kręci, co nas podnieca" powraca do USA.
Na planie najnowszego filmu Allena tradycyjnie spotkała się imponująca gwiazdorska obsada, m.in. laureatka Oscara i dwóch Złotych Globów - Cate Blanchett oraz trzykrotnie nominowany do Złotego Globu i raz do Oscara Alec Baldwin, uhonorowana Złotym Globem Sally Hawkins, czy słynny komik, producent i scenarzysta Louis C.K.
Fabuła najnowszej komedii Woody'iego Allena to historia mieszkanki Nowego Jorku, której uporządkowane życie zupełnie odmieni przymusowa przeprowadzka do San Francisco.
Jasmine (Cate Blanchett) przywykła do wygodnej egzystencji u boku męża-biznesmena Hala (Alec Baldwin). Do świata luksusowych rezydencji i limuzyn, kolacji w najdroższych restauracjach Nowego Jorku i zakupów w butikach topowych projektantów. Jednak kiedy Hal zostaje zatrzymany pod zarzutem malwersacji, a konta małżeństwa zablokowane, jej uporządkowane życie z dnia na dzień zmienia się nie do poznania. Żeby ukoić skołatane nerwy i uniknąć kłopotliwych spotkań ze znajomymi z nowojorskiej elity, Jasmine przenosi się do San Francisco, by tymczasowo zamieszkać u swojej siostry Ginger (Sally Hawkins). Szybko popada w konflikt z Chilim (Bobby Cannavale), prostolinijnym narzeczonym siostry. Szukając mężczyzny dla siebie, postanawia przy okazji uszczęśliwić Ginger i znaleźć jej odpowiedniejszego partnera. Wkrótce siostra pozna rozrywkowego Ala (Louis C.K.), a o względy Jasmine zaczną zabiegać temperamentny lekarz (Michael Stuhlbarg) i szarmancki dyplomata Dwight (Peter Sarsgaard), zafascynowany jej urodą i arystokratycznym szykiem.
Zawiłe relacje męsko-damskie staną się okazją do popisów błyskotliwego poczucia humoru Woody'ego Allena, który z właściwą sobie przenikliwością i inteligencją punktuje ludzkie słabości swoich bohaterów.
Kongres
(The Congress)
sci-fi, Belgia, Francja, Luksemburg, Niemcy, Polska, USA, Izrael 2013, 122'
Reżyseria: Ari Folman
Scenariusz: Ari Folman
Muzyka: Max Richter
Zdjęcia: Michał Englert
Obsada: Robin Wright, Kodi Smit-McPhee, Ed Corbin, Paul Giamatti, Harvey Keitel, Danny Huston, Frances Fisher, John Lacy
"Kongres" to długo oczekiwana, wizjonerska produkcja oparta na motywach "Kongresu futurologicznego" Stanisława Lema.
W "Kongresie" zacierają się granice między rzeczywistością i fikcją: słynna aktorka Robin Wright, gra tu samą siebie. Mieszka z dwójką dorastających dzieci na rancho, z dala od cywilizacji, kiedy wielkie hollywoodzkie studio zwraca się do niej z niezwykłą propozycją. Wright może zostać "zeskanowana" dzięki zaawansowanej technologii cyfrowej, osiągając w każdym kolejnym filmie wieczną młodość. Od tej pory wszystkie jej role zagra wirtualna kopia. Decyzja, którą podejmuje kobieta, by móc dysponować nieograniczonym czasem dla najbliższych, okazuje się początkiem jej podróży przez świat przyszłości, w którym potężne studia filmowe i koncerny farmaceutyczne oferują totalne formy rozrywki, manipulując ludzką świadomością. "Kongres" to film nowatorski i odważny, pełen pomysłów ukazujących w krzywym zwierciadle świat nieograniczonych możliwości technologicznych, które już wkrótce mogą wyznaczyć granice naszej wolności i dyktować pragnienia.
Niewątpliwie jeden z najbardziej oczekiwanych filmów roku (
) film wizjonerski i głęboki, miejscami swobodnie poczynający sobie z oryginałem (
) feeria olśniewających obrazów, ale cały czas podszytych Lemowskim niepokojem dotyczącym granic poznania, definicji szczęścia, wolności i wizji przyszłości. Czasem bliżej tu do Trzech stygmatów Palmera Eldritcha Dicka, czasem do Matrixa Wachowskich, ale Folman pewną ręką prowadzi narrację (
) Wspaniałe widowisko z krytycznym ostrzem.
Jan Topolski, "Krytyka polityczna"
Niewiarygodna odyseja filmowa.
"Le Figaro"
Wolność i bogactwo formy, pobudzający obrazami.
"Premiere"
Zachwycający film wyprzedzający rzeczywistość.
"Les Inrocks"