Czwartek, określany przez niektórych małym piątkiem, to dzień wypełniony oczekiwaniem na upragniony, zbliżający się wielkimi krokami - weekend. By to oczekiwanie Wam umilić, Charlie zaprasza na wyjątkowy seans - Filmowe Happy Hour. W każdy czwartek o godzinie 22:00 zapraszamy na projekcję, na którą bilet kosztował będzie jedyne 10 zł! W tym tygodniu wyjątkowo zapraszamy na godzinę 21:30. Co tydzień inny tytuł filmowy. Do zobaczenia w czwartek!
Z daleka
Dramat, romans / Wenezuela 2015 / 93'
Armando (Alfredo Castro), zamożny pan w średnim wieku, wabi do swojego bogatego domu młodych chłopców. Nie chce ich dotykać, chce tylko obserwować z określonej odległości, z daleka.
Rytuał przerywa pewnego dnia niewłaściwy wybór "przedmiotu pożądania". Elder (w tej roli debiutant Luis Silva) jest niepokornym awanturnikiem, symbolem przemocy i homofobii, która kwitnie dziko na "ulicach nędzy" w Caracas. Między mężczyznami rodzi się dziwna relacja oparta początkowo na obrzydzeniu i niezdrowej fascynacji. Bohaterów łączy poza tym to, że obydwaj dorastali bez figury ojcowskiej.
Wspólne interesy zmuszają Eldera do odwiedzania Armando regularnie. Podczas tych wizyt niespodziewanie nawiązuje się między nimi intymna relacja. Demony Armando z przeszłości jednak dają o sobie znać, podczas gdy Elder angażuje się uczuciowo w tę relację. "Z daleka" to wstrząsający debiut wenezuelskiego scenarzysty i reżysera Lorenzo Vigasa. Reżyser odsłania burzliwą historię skomplikowanej więzi między dwoma mężczyznami z różnych światów, która rozgrywa się w Caracas - mieście pełnym chaosu wśród niższych społeczności klasowych.
Reżyser i scenarzysta Lorenzo Vigas:
Armando jest człowiekiem, który nie wchodzi w emocjonalne relacje z innymi ludźmi. Hiszpański tytuł można przetłumaczyć dosłownie "Z daleka". Jest to odniesienie do dystansu pomiędzy Armando a obiektami jego pragnień. Jest odwołaniem do jego postawy: "patrz, ale nie dotykaj". Ma też wiele wspólnego z oddzieleniem od przedmiotu jego obsesji, reprezentowanego przez starszego biznesmena. Pomysł nakręcenia filmu o człowieku, który usiłuje połączyć się z innymi emocjonalnie wydawał mi się bardzo atrakcyjny.
Od mojego krótkiego filmu LOS ELEFANTES NUNCA OLVIDAN ("Słonie nigdy nie zapominają"), pracuję nad tematem ojcowskiej traumy i konsekwencji, które taka trauma za sobą niesie. Ten film opowiada o zemście brata i siostry wobec agresywnego ojca. DESDE ALLA bada ten temat z różnych punktów widzenia:
granicy między Armando a Elderem na początku ich znajomości, napięcia spowodowanego brakiem odniesienia do relacji rodzicielskiej dla obu z nich, ciężkich relacji między Armando i jego zaginionym ojcem. Wszystkie te elementy współpracują ze sobą, aby w efekcie uzyskać formę opartą na psychologicznej kompozycji.