W ramach przedpremier Kina Charlie i jednocześnie wielkich hitów filmowych początku 2017 roku, hojnie nagrodzonych na najbardziej znaczących festiwalach filmowych na świecie, znajdzie się również najbardziej doceniony na
National Society Of Film Critics dramat
Moonlight w reż. Barryego Jenkinsa.
Film ten wygrał nie tylko w kategorii najlepszy film, ale doceniono także reżyserię, męską rolę drugoplanową i zdjęcia. Swoje nagrody wręczyli także afroamerykańscy krytycy w organizacji
AAFCA, umacniając tym samym pozycję Violi Davis w jej walce o Oscara dla
najlepszej aktorki drugoplanowej.
Rozdano także nagrody Gotham Awards a "Moonlight" Barry'ego Jenkinsa jest wielkim zwycięzcą!
Nagrody:
ZŁOTY GLOB 2017: Najlepszy dramat Critics Choice 2016: Najlepszy aktor drugoplanowy (Mahershala Ali); Najlepsza obsada Amerykańskie Stowarzyszenie Krytyków Filmowych 2017: Najlepszy film; Najlepszy aktor drugoplanowy (Mahershala Ali); Najlepszy reżyser (Barry Jenkins); Najlepsze zdjęcia (James Laxton) Stowarzyszenie Krytyków Filmowych z Los Angeles 2016: Najlepszy film;
Najlepszy aktor drugoplanowy (Mahershala Ali); Najlepszy reżyser (Barry Jenkins); Najlepsze zdjęcia (James Laxton).
Nominacje:
ZŁOTY GLOB 2017: Najlepszy aktor drugoplanowy (Mahershala Ali); Najlepsza aktorka drugoplanowa (Naomie Harris); Najlepszy reżyser (Barry Jenkins); Najlepszy scenariusz (Barry Jenkins); Najlepsza muzyka (Nicholas Britell) BAFTA 2017: Najlepszy Film; Najlepszy Scenariusz Oryginalny; Najlepszy Aktor Drugoplanowy (Mahershala Ali); Najlepsza Aktorka Drugoplanowa (Naomie Harris)
Camerimage 2016: Złota Żaba - Udział w konkursie głównym (James Laxton).
Moonlight
reż. Barry Jenkins / dramat / USA 2016 / 110'
Jenkins w swoim dziele oszałamia wizją głęboko poruszających momentów, umiejętnością portretowania ludzi oraz nieznanej siły, która kształtuje nasze życie oraz czyni nas tym kim jesteśmy.
"Moonlight", drugi pełnometrażowy film Barry'ego Jenkinsa, można w gruncie rzeczy opisać jako opowieść o dorastaniu ubogiego, czarnego chłopaka. Nie byłoby też błędem nazwać go filmem o narkomanii, przemocy w szkole i problemach amerykańskiego więziennictwa. Ale klasyfikacje te są zarazem tak niewystarczające, że wręcz wprowadzają w błąd. Lepiej oddać ducha i klimat tego zachwycającego filmu pisząc, że opowiada o uczeniu dziecka pływania, o gotowaniu dla starego przyjaciela, o dotyku piasku na skórze i odgłosie fal na spowitej mrokiem plaży, o pierwszych pocałunkach i rzeczach, których przyjdzie nam długo żałować.