Czwartek, określany przez niektórych małym piątkiem, to dzień wypełniony oczekiwaniem na upragniony, zbliżający się wielkimi krokami - weekend. By to oczekiwanie Wam umilić, Charlie zaprasza na wyjątkowy seans - Filmowe Happy Hour. W każdy czwartek o godzinie 22:00 zapraszamy na projekcję, na którą bilet kosztował będzie jedyne 10 zł! Co tydzień inny tytuł filmowy. Do zobaczenia w czwartek!
Happy End
Najnowszy film Michaela Hanekego z Isabelle Huppert, Jean-Louis Trintignantem oraz Mathieu Kassovitzem w rolach głównych. Kilka dni z życia bogatej mieszczańskiej rodziny. Dni, podczas których wyjdą na jaw długo skrywane sekrety. Kilka dni, które zakończą się... happy endem?
Pod najbardziej ironicznym z tytułów w dorobku Hanekego kryje się jeden z najbardziej intrygujących filmów twórcy - szokujący, a jednocześnie zaskakująco zabawny. Michael Haneke bierze pod lupę najgłębiej skrywane emocje i to, jak Internet, którego używamy do komunikacji ze światem, niepostrzeżenie zmienia nasze życie intymne i relacje z najbliższymi.
Z jednej strony Happy End to zbiór ikonicznych motywów pojawiających się w filmach Hanekego (międzypokoleniowy konflikt, dysfunkcyjna rodzina, przemoc, władza technologii). Z drugiej zaś - diagnoza stanu społeczeństwa. Happy End to wybitne kino, na które składają się zarówno reżyseria jednego z największych mistrzów, jak kreacje gwiazd francuskiego kina: Isabelle Huppert (Elle, Pianistka), Matthieu Kassovitza (Amelia) i Jean-Louis Trintignanta (Miłość).
PRASA O FILMIE:
Happy End to film błyskotliwy i bezlitosny... Haneke często flirtuje z horrorem i thrillerem i Happy End nie jest tu wyjątkiem. Blisko mu do kina gatunkowego - ten gatunek Haneke stworzył sam. Jego mistrzowskiego talentu kompozycyjnego nie da się pomylić z żadnym innym. The Guardian
Piekielnie inteligentna, mroczna i skłaniająca do przemyśleń refleksja o życiu, śmierci i rodzinie. Globe and Mail
Snapchat u Michaela Hanekego jest naprawdę przerażający... Happy End w oryginalny - i skuteczny - sposób pokazuje, jak telefony i laptopy wpływają na nasze życie i sposób komunikacji. New York Times
Prowokacja godna Louisa Bunuela. Duchowy następca Dyskretnego uroku burżuazji. World on Reel
Tematycznie film wpisuje się w dotychczasowy dorobek Hanekego, jest jednak zaskakująco świeży. To efekt zastosowania czarnego humoru i wrażliwości rodem z thrillera. Sight and Sound