WALENTYNKI W KINIE CHARLIE
14 lutego 2003 r.
W dniu
14 lutego zapraszamy na WALENTYNKI W KINIE CHARLIE!
Dla par przewidziane są
specjalnie ulgowe bilety, każda para otrzyma od kina
drobny upominek - zaproszenie do
Forum Fabricum
oraz kawę gratis w
specjalnym walentynkowym kubku. Przed wybranymi projekcjami zostanie
wyświetlony nominowany do OSCARA film
KATEDRA
w reżyserii Tomka
Bagińskiego.
Możesz przesłać
WALENTYNKĘ
Twojej ukochanej osobie i zaprosić ją do naszego kina!
Cena biletu dla pary:
20 zł na jeden film
36 zł - dwa filmy
Cena biletu pojedynczego: 12 i 14 zł
Piątek 14.02, SALA STUDYJNA:
11.45 Spragnieni miłości - Hongkong / Francja
13.30 Wszystko albo nic - Wlk. Bryt. / Francja + Katedra - Polska
16.00 Porozmawiaj z nią - Hiszpania + Katedra - Polska
18.00 Wszystko albo nic - Wlk. Bryt / Francja + Katedra - Polska
20.20 Porozmawiaj z nią - Hiszpania + Katedra - Polska
22.30 Nadzy - Niemcy + Katedra - Polska
Piątek 14.02, SALA KAMERALNA:
12.45 Amelia - Francja
14.45 8 kobiet - Francja
16.45 Pokój syna - Włochy/Francja
18.30 Porozmawiaj z nią - Hiszpania
20.30 Nadzy - Niemcy - POKAZ PRZEDPREMIEROWY
22.00 Wszystko albo nic - Wlk. Bryt. / Francja + Katedra - Polska
POROZMAWIAJ Z NIĄ w reżyserii Pedro Almodovara
(NOMINACJA do OSCARA w Dwóch Kategoriach - najlepszy reżyser i najlepszy
scenariusz oryginalny)
"Porozmawiaj z nią"
to najnowsze i przez wielu krytyków uznawane za
najlepsze dzieło Almodóvara, twórcy nagrodzonego Oscarem filmu "Wszystko o
mojej matce". Jest to poruszająca opowieść o miłości i przyjaźni między
dwoma mężczyznami, którzy czuwają u wezgłowia swoich ukochanych, pogrążonych
w śpiączce kobiet. Almodóvar opowiada tym razem nie o kobietach, lecz o
mężczyznach. Pokazuje, jak różnie zachowują się mężczyźni w podobnych
sytuacjach i jak wielka, gwałtowna miłość sprawia, że przekraczają granice,
których przekraczać nie wolno. Hiszpański reżyser mówi o walce człowieka z
samotnością, rozpaczą i szaleństwem.
Doskonałe zdjęcia, wspaniała muzyka, a w epizodach - aktorki Almodóvara:
Marisa Paredes i Cecilia Roth. W Hiszpanii, w pierwszy weekend wyświetlania
zgromadził największą publiczność za wszystkich filmów tego reżysera.
WSZYSTKO ALBO NIC (Wielka Brytania / Francja 2002; 128 minut), reżyseria:
Mike Leigh
Najnowsze dzieło Mike'a Leigh, twórcy "Nagich" oraz "Sekretów i kłamstw"
Leigh pokazuje weekend z życia rodziny zamieszkującej londyńskie
przedmieścia. Penny oraz Phil wychowują dwoje dorastających dzieci -
pracowitą Rachel, oraz niepokornego Rory'ego. Ich uczucie dawno wygasło.
Nagła choroba syna pozwala im je na nowo odkryć. Film był jednym z faworytów
festiwalu w Cannes w 2002.
oraz na pokazie przedpremierowym film
NADZY (Niemcy 2002, 90 minut, komedia, reżyseria: Doris Dorrie)
Emilia i Feliks, Annette i Boris oraz Charlotte i Dylan to trzy pary, kiedyś
kochających się ludzi. Jednak dawne dobre czasy już dawno minęły. Emilia i
Feliks właśnie zerwali i leczą rany. Dodatkowo, Feliks ma poważne kłopoty
finansowe. Tymczasem Dylan niemal z dnia na dzień zdobywa ogromną fortunę na
giełdzie, ale ani on, ani Charlotte nawet na chwilę nie stali się przez to
szczęśliwsi. Annette i Boris na pierwszy rzut oka tworzą harmonijny związek.
Pewnego wieczoru w efekcie spontanicznej decyzji trzy pary podejmują się
ryzykownego eksperymentu. NADZY, z zawiązanymi oczami, jedynie dotykiem mogą
odszukać swojego partnera... Trzy spojrzenia na miłość we współczesnym
świecie.
Oraz
POKÓJ SYNA (Włochy / Francja 2001; 99 minut), reżyseria: Nanni Moretti
"Pokój syna" to pierwszy od ponad dwudziestu lat film włoski nagrodzony Złotą
Palmą w Cannes.
Porównywany z Dekalogiem I Kieslowskiego. Podobny temat. Moretti gra
psychoanalityka, którego spotyka nagły cios: w wypadku ginie jego syn. I
teraz lekarz dusz musi pomóc sam sobie. Rzadko zdarza się dziś w kinie taka
siła oddziaływania przy tak skromnych środkach wyrazu. Taka czystość. Taka
dojrzałość, bez uczuciowego szantażu, bez histerii. Film prawdziwie
pocieszający - można wskazać moment, kiedy kamień wreszcie spada nam z
serca. Film dla wszystkich: religijnych i niereligijnych, doświadczonych i
nie, młodych i starych.