Wraz z Gutek Films zapraszamy na pokazy przedpremierowe najnowszego filmu w reżyserii Ryusuke Hamaguchiego, który od kilku miesięcy zgarnia po kolei wszystkie nagrody w kategorii filmów międzynarodowych! Znajduje się już także na oscarowej shortliście w kategorii Najlepszy Film Międzynarodowy.
DRIVE MY CAR (Doraibu mai kâ) - dramat, Japonia 2021
reż. Ryusuke Hamaguchi,
czas trwania filmu: 179'
Premiera: 11 marca 2022 r.
W zaledwie kilka miesięcy od światowej premiery "Drive My Car" stał się już filmowym fenomenem, który podbija świat. Trzy nagrody na Festiwalu w Cannes, w tym za najlepszy scenariusz, Złoty Glob dla najlepszego filmu nieanglojęzycznego, niemal pewny Oscar dla najlepszego filmu międzynarodowego oraz nominacja w głównej kategorii - to tylko kilka z wielu laurów, jakie ten poruszający, misterny dramat zdobył do tej pory. Film Ryusuke Hamaguchiego to mistrzowska ekranizacja opowiadania Harukiego Murakamiego z tomu "Mężczyźni bez kobiet". Japoński reżyser zabiera nas w filmową przejażdżkę legendarnym czerwonym Saabem 900 Turbo, podczas której nie ogranicza się do doskonałego przekładu na język kina tajemniczej, uwodzicielskiej aury książek Murakamiego. Hamaguchi rozwija zaczerpniętą z nich historię, tworząc na jej bazie własną opowieść o sekretach, zdradzie, wychodzeniu z życiowych ról, i o mężczyźnie, który kogoś stracił.
Yusuke (Hidetoshi Nishijima) jest aktorem i reżyserem teatralnym, a jego żona, Oto (Reika Krishima), telewizyjną scenarzystką, która lubi opowiadać historie także w łóżku - choć te scenariusze ocenzurowałaby każda stacja. Łącząca ich więź wydaje się głęboka - do momentu gdy Oto niespodziewanie umiera, pozostawiając po sobie wiele tajemnic. Pogrążony w smutku Yusuke wyjeżdża do Hiroszimy, by tam reżyserować w teatrze "Wujaszka Wanię", w którym główną rolę dostaje młody aktor, Koji (Masaki Okada). Koji znał Oto i zna odpowiedzi na dręczące męża pytania. Czy jednak Yusuke zdobędzie się na konfrontację z mężczyzną, z którym być może zdradzała go żona? Jej obecność jest w pięknym, łagodnym, melancholijnym filmie stale wyczuwalna: Yusuke puszcza bowiem w aucie kasety z czytanymi przez nią fragmentami "Wujaszka Wani". Za kierownicą jego dopieszczonego Saaba siada wynajęta przez teatr szoferka, Misaki (Toko Miura), której milczenie skrywa wspomnienie dawnej tragedii. Prowadzone przez nią auto staje się konfesjonałem dla wszystkich bohaterów, a poczynione w nim wyznania przyniosą nie tylko ulgę i spokój, ale także pozwolą stworzyć samotnikom nowe więzi.