W ramach Sezonu Kina Rosyjskiego
ROSJA-POLSKA. NOWE SPOJRZENIE
24-25 czerwca 2006 r., kino Charlie
Wstęp wolny!
Wstęp
Program i opisy filmów
24.06 Sobota 1,45 h
Bielińskiego
6
czas: 26"00'
reżyseria: Karolina
Bielawska
zdjęcia: Wirginia
Surdej
montaż: Tomasz
Kowalski
producent: Krzysztof
Kopczyński
Komunałka - jedno z
mieszkań w petersburskiej kamienicy, które dzielą ze
sobą młodzi artyści,
drobni kryminaliści, starszy kompozytor i zakochana w
mężu nastolatka.
Zobaczymy sceny z życia cyganerii i zwykłych ludzi. Czy
bohaterów łączą tylko
wspólny korytarz, kuchnia i miasto, czy może również
marzenia lub... ich
brak?
Elektryczka
czas: 17"53'
reżyseria: Maciej
Cuske
zdjęcia: Marcin Sauter
montaż: Tymek
Wiskirski
producent: Krzysztof
Kopczyński
Ktokolwiek "jechał" z
Wieniczką Jerofiejewem z Moskwy do Pietuszek,
niewątpliwie
zastanawiał się jak wygląda dziś podróż rosyjską elektryczką?
Odpowiedź na pewno
pomoże znaleźć dokument Macieja Cuske. Dziecko
stawiające pierwsze
kroki, elegant rozmawiający przez komórkę, mężczyzna z
walizeczką i wiele
innych postaci pozwala ukazać przekrój dzisiejszego
społeczeństwa Rosji.
Moskiewska żona
czas: 17"01'
reżyseria: Barbara
Białowąs
zdjęcia: Tomasz
Sobański
montaż: Robert
Polewski
producent: Krzysztof
Kopczyński
Od wieków carski
imperializm dla ludzi Zachodu był zarówno źródłem
fascynacji, jak i
rusofobii. Po upadku komunizmu, dzięki wielkiemu
kapitałowi zdaje się
on w Rosji znów odradzać i to nie tylko w postaci
potężnych pozłacanych
cerkwi. Film Barbary Białowąs pokazuje jak w tym
świecie wygląda życie
żon współczesnych oligarchów. Kto spodziewa się
ujrzeć ukrywający
próżnię blichtr będzie zaskoczony, gdyż zobaczy głęboką,
egzystencjalną
potrzebę wyrażenia się przez sztukę oraz świadomość
możliwości i wyzwań,
które niesie człowiekowi los.
7 x Moskwa
czas: 17"51'
reżyseria: Piotr
Stasik
zdjęcia: Piotr
Rosołowski
montaż: Piotr Stasik
producent: Krzysztof
Kopczyński
Dokument Piotra
Stasika można porównać do poezji bez słów. Widzimy siedem
długich ujęć
pokazujących Moskwę. Punkty, w których ustawiono kamerę nie
zostały bynajmniej
wybrane przypadkowo - to charakterystyczne,
newralgiczne i
całkowicie różne miejsca stolicy Rosji. W każdym ujęciu
coraz głębiej
wchodzimy w materię miasta i odkrywamy jego rzeczywistość
Mój Kieślowski
czas: 20"49'
reżyseria: Irina
Wołkowa
zdjęcia: Eryk
Hilderbrand, Michał Ślusarczyk
montaż: Irina Wołkowa
producent: Krzysztof
Kopczyński
Film jest subiektywnym
spojrzeniem reżyserki na Polskę poprzez filmy
Kieślowskiego. Kanwą
filmu jest wywiad z Martą Hryniak, córką
Kieślowskiego. W
pierwszej części zobaczymy też zdjęcia osób, które
zgłosiły się na
casting do remakeu filmu "Przypadek". Opowiedzą one
miejscu jego
twórczości w swoim życiu. Pojawią się miejsca bliskie
reżyserowi.
25.06 niedziela 2 h
Nasiona
czas: 27"09'
reżyseria: Wojciech
Kasperski
zdjęcia: Szymon
Lenkowski
montaż: Tymek
Wiskirski
producent: Krzysztof
Kopczyński
Dasza - główna
bohaterka dokumentu W. Kasperskiego
W otoczonej łańcuchem
ałtajskich gór wiosce, w chacie na uboczu mieszka
rodzina. Jej
członkowie są odrzuceni przez resztę społeczności.
Dowiadujemy się, że
rodzina ma swoje tajemnice. Film jest przejmującą
opowieścią i widz
przeżywa szok zdawszy sobie sprawę, że właśnie obejrzał
dokument. Pociągający
nas w Rosji surrealizm okazuje się być po prostu
rzeczywistością.
Nagroda:
Grand Prix Złotego Krakowskiego Lajkonika na 46. Krakowskim Festiwalu Filmowym
O prawdzie
czas: 14"31'
reżyseria: Nikołaj
Borts
zdjęcia: Michał
Ślusarczyk
montaż: Nikolaj Borts
producent: Krzysztof
Kopczyński
Emigracja zawsze wiąże
się z ciężkimi doświadczeniami, wystawia człowieka
na próby i skazuje na
samotność. Emigrantka z Rosji - twórczyni
amatorskiego teatru,
kochająca i kochana żona i matka, zdaje się być
jednak szczęśliwą,
spełnioną kobietą. Czy reżyser pokaże nam także "drugą
stronę medalu", jeśli
taka jest? Jedno jest pewne: stereotyp emigranta ze
Wschodu - marznącego
handlarza papierosami jest w tym filmie złamany.
Drugą warstwą filmu
jest pokazanie przez reżysera niemożności zrobienia
filmu przełamującego
taki stereotyp.
Sacrum
czas: 30"17'
reżyseria: Aliona
Połunina
zdjęcia: Monika
Kotecka
montaż: Aliona
Połunina
producent: Krzysztof
Kopczyński
Film nakręcony w
Licheniu i pokazujący, jak religię można dostosować do
potrzeb współczesnego
życia. Pielgrzymi czasem przypominają tu turystów, a
cel ich wyprawy - park
rozrywki. Centralnym miejscem akcji jest labirynt
Golgoty, będący
symbolem poszukiwania sensu życia przez zwykłego
człowieka.
Ślady
czas: 26"00'
reżyseria: Galina
Krasnoborowa i Georgij Mołodcow
zdjęcia: Aleksander
Duraj
montaż: Galina
Krasnoborowa i Georgij Mołodcow
producent: Krzysztof
Kopczyński
Oświęcim - niewielkie
miasteczko, w pobliżu którego znajduje się Państwowe
Muzeum Oświęcim - Brzezinka,
powstałe na miejscu byłego obozu
koncentracyjnego
Auschwitz-Birkenau. Jego mieszkańcy wyraźnie odróżniają
Oświęcim od Auschwitz,
miasto od obozu koncentracyjnego. Dwaj bohaterowie
filmu to właśnie
mieszkańcy Oświęcimia i zarazem pracownicy muzeum
Auschwitz-1.
Codziennie przyglądają się setkom turystów, którzy na zawsze
zapamiętają ten dzień.
Jednak dla bohaterów to jedynie kolejny dzień
pracy. Taki sam, jak
każdy inny.
Zagórz - przystanek
końcowy
czas: 17"06'
reżyseria: Julia
Ishakowa
zdjęcia i montaż:
Aleksander Czernow
producent: Krzysztof
Kopczyński
Po prowincjonalnym,
malowniczym miasteczku położonym na południowych
kresach Polski
oprowadza nas miejscowy listonosz. Wędrujemy z nim
zaglądając do domów
mieszkających tu ludzi. Dla młodzieży Zagórz to
pierwszy przystanek
przed wyruszeniem w świat. Dla starszych jest to
miejsce, w którym
przygotowują się, by ten świat pożegnać.
|
|
Repertuar
Wydarzenia
zapisy trwają do 4 października! Ważna informacja! październik 2024 - czerwiec 2025
Kino
|