Suzie Templeton - reżyseria i współautorka scenariusza
Reżyserka Suzie Templeton, zdobywczyni BAFTA, zdobyła ważną pozycję na międzynarodowej scenie filmu animowanego wielokrotnie nagradzanym filmem "Stanley". Jest to surrealistyczna, mroczna komedia o mężczyźnie zakochanym w kapuście.
Następne dzieło Suzie, to cieszący się niebywałą popularnością film "Dog" (wyświetlane też wielokrotnie na polskim kanale Ale Kino). Jest to zapierający dech w piersiach, przejmujący film o chłopcu, który próbuje się pogodzić ze śmiercią swojej matki. Film ten wygrał wiele międzynarodowych nagród w świecie filmu animowanego, włączając w to British Animation Award i Bafta (odpowiednik brytyjskiego Oscara).
W wydawnictwie Festiwalu w Annecy, gdzie dwa lata temu Suzie była w komisji selekcyjnej zamieszczono jej pełen humoru życiorys.
Suzie Templeton jest znakomitym twórcą filmowym. Urodziła się i wychowała w Anglii, gdzie większość lat młodzieńczych spędziła przebierając się za starszą panią, by w ten sposób uzyskać darmowe przejazdy autobusowe. Otrzymała dyplom nauk ścisłych w Londynie, po czym przez przeszło dekadę podejmowała się tymczasowych prac. Między innymi współprowadziła artystyczną kafejkę na sqocie, wykonywała ubrania i meble pod przybranym nazwiskiem Jonas Dresden - Tailor to the Gods, w końcu uczyła angielskiego w kobiecym obozie dla uchodźców w Indiach. To właśnie tu, bez żadnych przyczyn podjęła decyzję, że zostanie animatorem.
Już w czasie studiów w Art College w Farnham widać jej fascynację mroczną estetyką. W tym okresie realizuje cyfrową wycinankę "The Absolute Corruption of Death Which Is Life" (1997), satyrę na angielskiego artystę Damien Hirst, oraz poklatkową animację lalkową "Stanley" (1999), historię o starym mężczyźnie zakochanym w kapuście.
W The Royal College of Art poznaje mężczyznę z burzą kędzierzawych włosów i robi film o bestii grasującej za oknem "Inside" (2000). Był to rodzaj eksperymentu formalnego, w którym rzutowany był animowany obraz kolorowego piasku na film fabularny. W 2001 zrobiła kolejną animację poklatkową pt.:"Dog", ponury obraz rozpaczy małego chłopca i jego ojca.
Animacje Suzie zdobyły ponad 30 międzynarodowych nagród, włączając w to prestiżową Bafta. Obecnie wykłada sztukę animacji w Anglii i Stanach Zjednoczonych. 23 września 2006, w Londynie, odbyła się premiera nowego filmu (półgodzinna animacja lalkowa) Suzie pt.: "Piotruś i Wilk".
Marek Skrobecki - scenografia
Uznany twórca animacji lalkowej w Polsce.
Marek Skrobecki - uznany w Polsce reżyser filmów animowanych, przede wszystkim realizowanych klasycznymi technikami lalkowymi. Twórca od wielu lat związany z łódzkim Se-ma-forem.
Jest absolwentem Państwowej Wyższej Szkoły Sztuk Plastycznych w Łodzi, i kierunku reżyserii filmu animowanego w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej w Łodzi (dyplom w 1990 r.)
Był stypendystą British Council I odbył staż w Jim Henson's Creature Shop I Aardman Animation (1992 r). Zadebiutował w 1988 r filmem rysunkowym Epizod. Później próbował swoich sił w rysunkowych filmach dla dzieci. Jednak dopiero w zrealizowanym w 1992 r. w Se-ma-forze filmie D.I.M odnalazł swoją oryginalną drogę a ożywianie kukieł wielkości człowieka stanowiło niewątpliwie novum na gruncie polskiej animacji przestrzennej. Doświadczenia zdobyte przy tym filmie wykorzystał w sposób udany przy następnych filmach a zwłaszcza przy najnowszym Ichthys.
Mikołaj Jaroszewicz i Hugh Gordon - zdjęcia
Adam Wyrwas i Krzysztof Brzozowski i inni- animacja lalek
Kamil Polak - postprodukcyjne cyfrowe opracowanie filmu
Elżbieta Stankiewicz - polski kierownik produkcji
Zbigniew Żmudzki - polski producent
Hugh Welchman - producent angielski
Alan Dewhurst - producent angielski
Jak doszło do spotkania Se-ma-fora z Anglikami:
W połowie 2004 rok europejska agenda Cartoon z Brukseli rozesłała po całej Europie zapytanie o studio filmów lalkowych, które mogłoby stać się głównym koproducentem i miejscem gdzie nakręcono by film według baletu Prokofiewa "Piotruś i Wilk". Szukającym było studio BreakThru z Londynu i znakomita reżyserka Suzie Templeton.
Se-ma-for wysłał do Londynu ofertę wraz z płytą, z niedokończoną wersją filmu lalkowego "Ichtys" Marka Skrobeckiego. Po kilku dniach nadszedł list w poczcie internetowej od Suzie Templeton, zachwyconej filmem Marka Skrobeckiego, który uznała za dzieło rewelacyjne. Napisała, że byłaby dumna, gdyby mogła współpracować przy swoim filmie z twórcami "Ichthys". Później była wizyta Anglików w Se-ma-forze i pertraktacje zakończone podpisaniem umowy koprodukcyjnej.
Suzie Templeton o filmie:
Piotruś i Wilk został napisany przez Prokofiewa, aby uczynił muzykę klasyczną przystępniejszą dla dzieci i zachwyca kolejne pokolenia od 1936 roku. Dzieci urzeka muzyka, a opowieść wywołuje w nich dreszcz emocji. Wielu dorosłych, którzy znają jeszcze z dzieciństwa "Piotrusia i Wilka" jest silnie przywiązanych emocjonalnie do tej historii (balet Prokofiewa jest bardzo popularny na Wyspach Brytyjskich od wielu pokoleń - przybliżmy tą opowieść też polskim dzieciom). Nie jest to bowiem dzieło tylko klasyczne, ale również dzieło niosące w sobie ogromny potencjał w samej opowieści, której zagadnienia są wciąż aktualne. Historia ta nie raz była już przekładana na język filmu, ale w większości przypadków były to adaptacje uproszczone, przeznaczone tylko dla bardzo małych dzieci.
Widownia:
Nasz produkcja jest bardziej rozbudowana, adresowana do dzieci starszych powyżej 7 roku życia oraz dla widzów dorosłych. Strona wizualna jest wyszukana, zawiera aluzje i odniesienia, co zaintryguje dzieci jak i dorosłych.
Treść filmu:
Film stara się uwypuklić brak porozumienia między tym, co uznajemy za "dzikie" a "cywilizacją". Piotruś jest dzieckiem wychowywanym przez dziadka, który bardzo krótko go trzyma, jest cichy i inne dzieci mu bardzo dokuczają. Mieszka w domu blisko lasu. Las jest dla Piotrusia miejscem magicznym i niedostępnym, ponieważ dom od lasu oddzielony jest wysokim płotem.
Piotrusiowi udaje się zdobyć klucze do furtki i wraz z jego przyjaciółmi ptaszkiem i kaczuszką dostają się do lasu. Zabawa nie trwa długo i kończy się wypadkiem - wilk zjada kaczuszkę.
Od tego czasu coś zmienia się w Piotrusiu i dochodzi do jego transformacji, staje się bardziej odważny - od niezdarnego dziecka staje się bohaterem. Udaje mu się złapać wilka. Będąc na krawędzi zepsucia, posiadając uwodzicielską siłę i popularność, wybiera niepopularne dobro - uwalnia wilka, dzięki czemu odkrywa głęboką siłę i prawdziwą naturę.
Sukcesy dystrybucyjne Piotrusia i Wilka zagranicą i w Polsce:
Światowa premiera w Royal Albert Hall zebrała 6 tysięczną widownie - dzieci i dorosłych, było to wielkie wydarzenie. W telewizji Channel Four emisja Piotrusia i Wilka zebrała kilku milionową widownie i okazała się wielkim sukcesem stacji.
Emisja w Norwegii zebrała 400 tyś. widownię.
Koncerty organizowane na całym świecie między innymi w Australii, Francji, Niemczech były wspaniale odbierane przez publiczność.
W Polsce pierwszy koncert organizujemy w Łodzi na zakończenie festiwalu Re-animacja w kwietniu, kolejne koncerty w Warszawie 5 lipca na Placu Zamkowym oraz we Wrocławiu.
Płyta DVD została wydana w 7 językach nie ma w tym niestety wersji polskiej. Wersję polską DVD planujemy wydać na gwiazdkę 2007 roku. Prawa do DVD posiada firma Arthouse z Niemiec.