NOC REKLAMOŻERCÓW stanowi prawdziwy i niepowtarzalny collage obrazu i dźwięku, który swoim dowcipem, pomysłem i perfekcją realizatorską reklam, wciąga publiczność do wspólnej zabawy. Dla każdego uczestnika "Nocy Reklamożerców" organizatorzy przygotowali wiele niespodzianek m.in. bezpłatne zaproszenie do kina Charlie na dowolny film w ciągu miesiąca oraz piwo gratis. Każdy również zostanie obdarowany balonikiem, gwizdkiem oraz innym gadżetami, które pozwolą mu na aktywne uczestnictwo w zabawie. Piwo serwuje Harnaś.;))
W programie m.in 500 NAJLEPSZYCH REKLAM ŚWIATA
- BLOK REKLAM Z KOREI
- BLOK REKLAM LEVIS VS DIESEL
- BLOK REKLAM O TEMATYCE QUEER
- ORAZ "REKLAMY PEŁNE SŁOŃCA", CZYLI
REKLAMY Z BASENU MORZA ŚRÓDZIEMNEGO
Bilety w cenie 40 zł
W tym roku w ramach cyklu imprez Charlie Outside zapraszamy na ta wyjątkową i jedyną w swoim rodzaju imprezę do kina Bałtyk już 23 marca o godz. 21.00. Bilety do nabycia w Kinie Charlie a w dniu imprezy w Kinie Bałtyk
Patroni medialni to Gazeta Wyborcza, Radio VOX oraz Gadu-Gadu
Sponsorem wydarzenia jest Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości i Zarządzania
pozostali sponsorzy:
DomBank, Harnaś, Radio Żak, ADSSupport
Pierwsza Noc Reklamożerców pojawiła się pewnej nocy 1980 roku i odtąd nie straciła nigdy swojej witalności ani młodości. 27 lat Nocy Reklamożerców to 27 lat zbierania filmów i ich montowania na taśmie, której długość przekracza wielokrotnie odległość od Paryża do Mediolanu.Ale to przede wszystkim 27 lat smiechu, zabawy, okrzyków, trąbek i balonów. 27 lat radości, za która całe pokolenie reklamozerców może być wdzięczne jednemu człowiekowi:
Jean Marie Boursicot.
To on zdecydował pewnego dnia, na długo przed innymi ludźmi reklamy, muzeami i oficjalnymi instytucjami ,że filmy reklamowe nie są jedynie okazyjnymi wytworami, skazanymi na bycie składowanym w magazynach a poźniej wyrzucanym na śmietnik. I to on zaczął szperać po tych, wspomnianych wcześniej, śmietnikach, aby uratować te dzieci niechciane przez swoich rodziców ? reklamodawców i ich agencje
Oczywiście wiele rzeczy się zmieniło w ciągu tych 27 lat?.
Filmoteka Jean Marie Boursicot, całkowicie prywatna, nie subwencjonowana, musi organizować ponad 100 pokazów rocznie żeby móc przeżyć. Dostaje każdego roku ponad 25 tysięcy filmów, które musi przejrzeć, opisać , zmontować. Taki ogrom pracy nie mógłby się odbyć bez współpracy agencji, producentów, reklamodawców, sponsorów, kin oraz, oczywiście wiernych widzów Nocy Reklamożerców Z tych właśnie filmów Jean Marie Boursicot komponuje sześciogodzinny spektakl, złożony wyłącznie z reklam. Noc Reklamożerców nie jest encyklopedycznym czy festiwalowym przeglądem.
Reklamy najnowsze przeplatają się z archiwaliami, dzieła znakomite z esencją kiczu, filmy fantastyczne ze wzruszającymi, nagrodzone na międzynarodowych festiwalach z nigdy nie wyemitowanymi.
Noc Reklamożerców to
jedyna w swoim rodzaju panorama mód, trendów kulturalnych i najnowszych osiągnięć w sztuce filmowej, a jednocześnie okazja do wspaniałej całonocnej zabawy. W czasie pokazu każdy widz otrzymuje gwizdek. Co najmniej połowa spektaklu odbywa się na sali wśród publiczności - zwykł mówić Jean Marie Boursicot. Gwizdy, śmiechy, radosne okrzyki, szybujące balony, rozrzucane konfetti. Wszystko to tworzy niepowtarzalną atmosferę.
Dziś spektakl odwiedza 52 kraje na całym świecie
Noc Reklamożerców zawitała do Polski 15 lat temu , dzięki Janowi Dybczyńskiemu , który przez te wszystkie lata reprezentuje Jean Marie Boursicot w Polsce.
Od 1992 roku spektakl ma w Polsce swoich wiernych fanów, których liczba z roku na rok stale wzrasta.
Od trzech lat Noc Reklamożerców w Polsce organizowana jest wspólnie przez Stowarzyszenie Agencji Reklamowych (SAR) i Multikino. Od 10 lat wyłączność na tą imprezę w Łodzi ma Kino Charlie. Dla fanów reklamy w Polsce jest to kolejna, po konkursie EFFIE, konkursie kreatywnym KTR i Media Trendach wielka impreza organizowana dla środowisk reklamowo - biznesowych i szerokiej publiczności w Polsce. W odróżnieniu od Konkursu EFFIE mającego elitarny charakter Noc Reklamożerców jest bardzo nieformalnym i radosnym świętem, tak osób tworzących reklamę jaki i młodzieży, która w dużej mierze jest jej adresatem.
Reklamożercy to pasjonaci , to Młode Wilki Reklamy i Marketingu, studenci kierunków marketingu, zarządzania, komunikacji, szkól artystycznych ... Rok rocznie spektakl gromadzi całe polskie środowisko reklamy, pracowników mediów, dziennikarzy, studentów i młodzież licealną.