Sylwetki Jurorów
Daniel Markowicz - właściciel studia animacji Lightcraft jednego z najbardziej uznanych w Polsce, z którego usług korzystają dzisiaj najbardziej znane agencje reklamowe, studia filmowe i domy produkcyjne. Oprócz standardowych usług związanych z modelingiem i animacją 3D (Lightwave, Maya, 3D Max), compositingiem (Combustion, After Effects, Shake, Zeus), Lightcraft udostępnia możliwości montażu off-line (AVID Media Composer), montażu i edycji on-line (Discreet Smoke), a także możliwość prowadzenia prac nad udźwiękowieniem materiału filmowego na miejscu. Lightcraft posiada również własną maszynownię umożliwiającą przygotowywanie cyfrowych taśm emisyjnych.
Podczas swojej blisko czternastoletniej działalności Markowicz wyprodukował w swojej firmie ponad 500 filmów reklamowych polskich i zagranicznych (wśród klientów znaleźli się m. in.: ASPIRIN, ATLANTIC, GAZETA WYBORCZA, LOREAL, MANHATTAN, RENAULT, IDEA, INBLU, PLUS GSM), jako creative director i postproduction supervisor zajmował się postprodukcją zarówno filmów fabularnych (m. in. "Dzień świra", "Kariera Nikosia Dyzmy", "Przedwiośnie", "Sfora", "Wtorek"), teledysków (m. in. dla Acid Drinkers, Krzysztofa Krawczyka i Gorana Bregovica, Yugotonu, Myslovitz), jak i projektów typu non-profit (dla Arkadiusa czy Radiostacji).
Od początku istnienia Festiwalu Animacji Reanimacja Daniel Markowicz jest stałym członkiem Jury konkursu na najlepszy film animowany.
Andrzej Lichota jest absolwentem wydziału malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Jest twórcą wszechstronnym, zajmuje się bowiem malarstwem sztalugowym, rysunkiem, rysunkiem satyrycznym oraz filmem animowanym. Jest pomysłodawcą i założycielem portalu filmowego www.filmted.com, swoje filmy natomiast pokazywał zarówno w ramach przeglądów w Polsce (m. in. specjalne pokazy filmów podczas Festiwalu Filmów Flashowych w Warszawie, podczas pierwszej edycji Reanimacji, ale i na Olafie czy podczas OFFENSIVy), jak i za granicą (specjalne pokazy w Budapeszcie).
Rysunki satyryczne wystawiał indywidualnie (Kraków, Warszawa, Wrocław, Katowice, Budapeszt) oraz w ramach wystaw zbiorowych (od Jugosławii, przez Belgię, Polskę, na Włoszech kończąc). Rysunki i obrazy Lichoty znajdują się m.in. w zbiorach Muzeum Karykatury w Warszawie, Muzeum Miedzi w Legnicy, Raiffeisen Bank, Sanofi-Synthelabo, Instytutu Polskiego w Budapeszcie, Banku Zachodniego oraz w kolekcjach prywatnych (Szwajcaria, Francja, Węgry, Wielka Brytania).
Andrzej Lichota jest stałym współpracownikiem (m. in.) tygodnika Polityka, Dziennika Polskiego, Przekroju, ale i portalu Interia.pl (autorska galeria rysunków: www.humor.interia.pl)
Georg Gruber - wykształcenie z zakresu zarządzania produkcją utworów audiowizualnych zdobywał m. in. w Wiedniu, w Rzymie, ale i na Akademii Filmowej Baden-Wurttemberg w Ludwisburgu. Współpracował m. in. z Wojtkiem Wawszczykiem przy produkcji słynnego filmu "Mouse" (2001) oraz animacji "Peunguin" (2002). Obecnie Gruber i Wawszczyk pracują nad wspólnym projektem, którego finału możemy się spodziewać w roku 2006.
Gruber jest producentem filmów animowanych stworzonych we współpracy z Sally Burton, Mathiasem Schreckiem, ale i Heidi Wittlinger, Chrisem Stennerem i Arvid Uibel, która to trójka stworzyła nagrodzony na zeszłorocznej edycji Reanimacji "Das Rad".
Obok filmu animowanego Gruber zajął się także produkcją takich form filmowych, jak dokument telewizyjny ("10 Tage, ein Ganges Leben", 2003) czy film krótkometrażowy ("Fruher sind die hier noch geflogen", 2000).
Wojciech Wawszczyk jest absolwentem łódzkiej PWSFTviT (Wydział Operatorski, kierunek Animacja) i niemieckiej Filmakademie w Ludwigsburgu (Wydział Animacji Komputerowej), autorem komiksów i rysunków satyrycznych. Zrealizował kilka filmów animowanych, w tym wielokrotnie nagradzanych na międzynarodowych festiwalach filmowych: "Headless" (1999), "Mouse" (2001) i "Pingwin" (2002). Był gościem specjalny festiwalu DAF w Tokio (2003). Prowadził cykl wykładów o animacji na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych (2003).
Wawszczyk to także autor muzyki i udźwiękowienia do ponad 40 filmów studenckich, w tym nagrodzonej muzyki do filmu "Koincydencja" w reżyserii Anny Kubik. Wspólnie z Kamilem Polakiem założył nieformalną grupę animatorów Studio Ploi, zaś w ramach działalności tej grupy współtworzył animowane efekty specjalne do kilkunastu reklam.
Był animatorem postaci w firmie Digital Domain (Los Angeles, USA) przy filmie Alexa Proyasa "Ja, Robot" (2004) i przy filmie promocyjnym dla wytwórni Walta Disneya. Kierował zespołem animatorów przy produkcji wstawek filmowych do gry komputerowej "Fight Club" w studiu Prana (Bombaj, Indie).
Obecnie pracuje nad własnym średniometrażowym filmem animowanym "Drzazga" (premiera na początku roku 2006).
Marek Serafiński - jest abslowentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na wydziale Grafiki - specjalizacja film animowany w pracowni prof. Daniela Szczechury. W 1984 ukończył Państwową Wyższą Szkołę Filmową i Telewizyjną w Łodzi na wydziale Reżyserii filmu animowanego u prof. Mirosława Kijowicza. Od roku 2002 jest przewodniczącym Sekcji Filmu Animowanego Stowarzyszenia Filmowców Polskich.
Jest autorem scenariuszy, opracowania plastycznego i animacji własnych filmów. Jako jeden z nielicznych twórców animacji porusza w swoich filmach tematykę społeczno-polityczną, nadając jej surrealistyczno-groteskową formę. Absurdalny dowcip sytuacyjny miesza się tu z tragedią i grozą.
Utwory te swój klimat z pogranicza realności, snu i charakterystycznej dla filmu animowanego umowności zawdzięczają między innymi specyficznej technice realizacji. Marek Serafiński pracuje w technice łączenia w animacji fotografii i grafiki. Punktem wyjścia są realne zdjęcia aktorów. Autor przetwarza je graficznie i tworzy z nich na nowo własną partyturę ruchu.
Jest autorem filmów: MÓWCA (1981), DWORZEC (1984), KONCERT (1986) - nagroda na festiwalu w Huesca, BETON (1987) - nagroda za animację na festiwalu w Krakowie, WYŚCIG (1989) - Grand Prix festiwalu w Lipsku, nagroda specjalna w Annecy, EGZAMIN (1992), NARODZINY (1995), GARBY (1997), ZAWODOWIEC (2004), SYN GWIAZD - w realizacji.