Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO. Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach. Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies. Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj. X
Kino Charlie
STRONA GŁÓWNA / REPERTUAR / ZAPOWIEDZI / WYDARZENIA / FESTIWALE / KINO / CENY BILETÓW / KONTAKT
FOTORELACJE / ZŁOTY GLAN / DLA SZKÓŁ / CHARLIE OUTSIDE / OPEN CINEMA / SKLEP / POLITYKA RODO


FRANCUSKIE RENDEZ-VOUS
w ramach 12 Forum Kina Europejskiego
W kinie Charlie od listopada 2003 r.

W tym sezonie rozpoczynamy stałą współpracę z Ambasadą Francji. Wspólnie będziemy prezentowali cykl filmów francuskich pod nazwą "Francuskie Rendez-Vous". Raz w miesiącu widzowie kina Charlie będą mogli zaznajomić się z najwybitniejszymi filmami francuskich twórców, również z tymi które nie były prezentowane w Polsce. Obok filmów starszych pojawią się filmy premierowe. Filmy będzie również można oglądać w wersji oryginalnej dla grup zorganizowanych. Informacje pod numerem telefonu 636-00-92.



FRANCUSKIE WYDARZENIE MIESIĄCA

Patrz jak idą na dno
Regarde les hommes tomber
Reż. J. Audiard, 90'

Pierwszy pełnometrażowy film fabularny wyreżyserowany przez Jacquesa Audiarda, znanego z takich realizacji, jak Sur mes levres / Na moich ustach (pokazywany w cyklu Francuskie Rendez Vous w ubiegłym roku), czy W rytmie serca (film wejdzie na ekrany polskich kin w marcu). Patrz jak idą na dno to pomysłowy thriller, fascynujący zarówno za sprawą niezwykłej eliptycznej struktury, jak i tematyki charakterystycznej dla filmu noir, obracającej się wokół kwestii obsesji, lojalności i zdrady. Główny bohater - Simon jest zwykłym sprzedawcą zaczynającym odczuwać objawy kryzysu wieku średniego. Kiedy przypadkowo staje się świadkiem morderstwa policjanta, postanawia za wszelką cenę odnaleźć zabójcę - w wyniku czego jego życie osobiste kompletnie się rozpada. Jednocześnie obserwujemy chwiejny rozwój dziwnej przyjaźni między agresywnym oszustem Marxem (w tej roli Jean Louis Trintignant) a jego niezbyt rozgarniętym wspólnikiem Johnym (Matthieu Kassovitz na rok przed Nienawiścią). Oba wątki, rzecz jasna, zaczną się w pewnym momencie łączyć, choć w zupełnie nieoczywisty sposób. W końcu okaże się, że związek Marxa i Johny'ego ma nieco inny charakter, niż można się było spodziewać, a cały film jest dużo bardziej poruszający niż wskazywałyby na to początkowe, enigmatyczne sceny.

Film ten pokażemy 31 marca, z napisami angielskimi i lektorem.



6 lutego 2006 r.

Un homme, un vrai
Francja
Reż. A. Larrieu

"Un homme, un vrai" jest debiutem fabularnym braci Larrieu. Film zaczyna się jak musicalowa satyra na kulturę korporacyjną, ale zaraz potem następuje pierwszy z kilkunastu nagłych zwrotów akcji, przy pomocy których opowiedziana zostaje historia romantycznej miłości Borisa i Maryline. On jest początkującym filmowcem, który kręci nieco zbyt ambitny film video dla firmy, w której ona pracuje. Tak rozpoczyna się miłość od pierwszego wejrzenia. W filmie uderzającym elegancją wizualną, bracia Larrieu łączą przekorną inteligencję komiczną z prowokacyjnym podejściem do fabuły i postaci - przeprowadzając parę bohaterów przez serię niespodziewanych metamorfoz. Przejścia między fazami tego związku są dramatyczne i zabawne, ale szczegółowe opowiadanie o nich popsułoby widzom przyjemność oglądania. Okrzyknięty nowym obliczem komedii romantycznej, film został uznany za wydarzenie 2003 roku.

więcej



12 maja 2005 r., godz. 13.15

Wszystkie poranki świata
Tous les matins du monde
reż. Alain Corneau, 1991

U schyłku XVI wieku mistrz gry na wioli wraca po długiej nieobecności do domu. Tam poświęca się swojej muzyce i opiece nad dwiema córkami. Wkrótce jego zdolności muzyczne stają się znane na dworze Ludwika XIV. Wirtuoz odrzuca propozycję wstąpienia w szeregi królewskiej orkiestry. Pewnego dnia w jego posiadłości pojawia się młody mężczyzna, który pragnie nauczyć się od niego gry na instrumencie.

więcej



22 listopada, godz. 16.00

Zła krew
Mauvais sang
reż. Leos Carax, 1986, 125 min

Rok, w którym kometa Halleya zbliżała się do Ziemi. Dwie rywalizujące grupy, jedna dowodzona przez tajemniczą czarną wdowę, druga, zawiązana przez Marka, Aleksa i Annę, chcą zdobyć szczepionkę przeciw niebezpiecznemu wirusowi. Temat gangsterski splata się z wątkiem miłości absolutnej między Aleksem a Anną, w Paryżu przypominającym miasto duchów.

Zła krew jest drugim filmem Leosa Caraxa, zrealizowanym dwa lata po Boy meets girl. Otrzymał Prix Alfred Bauer, a sam reżyser nagrodzony został Prix Louis Delluc 1986.

więcej



6 grudnia, godz. 16.00

Niedziela na wsi
Un dimanche a la campagne
reż. Bertrand Tavernier, 1994, 94 min
Z udziałem Louis Ducreux, Michel Aumont, Sabine Azéma.
Adaptacja powieści Pierre'a Bosta.

Historia ma miejsce około 1910r., pewnej niedzieli na początku jesieni. Stary malarz, jak to stało się już obyczajem, przyjmuje w swej posiadłości pod Paryżem rodzinę swego syna, Gonzague'a. Południu zjawia się nieoczekiwanie jego córka, Irene. Film traktuje o mijającym czasie, o tych, którzy nie potrafili, nie mogli, nie chcieli lub nie odważyli się wskoczyć do pociągu wiodącego do sukcesu, których męczy trzeźwość osądu i wrażliwość, dręczą żale i pozostaje im już tylko kochać tak zwyczajnie, wiernie, codziennie. Ton, rytm, muzyka nawiązują do ideologii Belle-Epoque, stanowiącej swoisty rozłam w historii miejskiej, społecznej, przemysłowej, historii sztuki i Historii powszechnej w ogóle.

"Oto dzieło, które z upływem czasu zyskuje na wartości. Poddając się przez 90 minut nostalgii i emocjom, otrzymujemy film najbardziej wrażliwy, pochwalny i osobisty Bertranda Taverniera. I być może najpiękniejszy. Przyniósł mu on zresztą nagrodę za reżyserię na Festiwalu Filmowym w Cannes w 1984 roku. W ŤNiedzieli na wsiť uchwycił drobiazgi pozostawiające w pamięci smak szczęścia...", Sylvain Lefort - Amazone.fr.

więcej



6 stycznia 2004 r.

Bar
Le Comptoir
reż. Sophie Tatischeff, 1998, 93 min
Z udziałem Mireille Perrier, Maurane, Christophe Odent, Jacques Penot.

Barowa lada zadecyduje o losie dwóch kobiet. Pierwsza z nich, Maria, od czterdziestu lat właścicielka bistra w bretońskiej wsi, pragnie zrealizować swe marzenie i przenieść się do miasta. Druga, Joëlle, chce opuścić miasto i zamieszkać na wsi. Kiedy Maria sprzedaje bistro, wystawia na licytację barową ladę. Joëlle staje się jej właścicielką. Z ukrytej szuflady wypada list i broszka...

"Nigdy jeszcze w filmie nie oglądaliśmy Bretończyków pokazanych tak z bliska, tak mocno przywiązanych do ziemi, morza czy ich bistra. Bar jest zaprzeczeniem paryskiego realizmu. Zachowując dyskrecję, opowiada historię pewnego życia i pozwala się domyślać innych. "Lubię ludzi prostych, mocno zakotwiczonych w życiu" - przyznaje Sophie Tatischeff.

Bar jest debiutem pełnometrażowym Sophie Tatischeff, córki Jacquesa Tatiego. Scenariusz osnuty jest na zdarzeniu z życia realizatorki, która rzeczywiście kupiła kiedyś ladę barową do swojego domu w Bretanii.

więcej



31 stycznia 2004 r.

Czy będzie śnieg na Gwiazdkę?
Y-aura-t-il de la neige a Noël?
reż. Sandrine Veysset, 1996, 90 min
Cezar 1997 za najlepszy debiut filmowy

Matka z dziećmi mieszka w gospodarstwie rolnym na południu Francji. Położenie rodziny jest ciężkie : kobieta wraz z dziećmi pracuje na roli. Ojciec dzieci też jest właścicielem, ale nie mieszka z nimi, ma drugą rodzinę. W tak skomplikowanej sytuacji matka stanowi centrum wszystkiego i stara się chronić świat dzieci.

"Chciałam snuć opowieść w konwencji bajki dla dzieci, niemniej zapragnęłam osadzić ją w najlepiej znanym mi środowisku, czyli na wsi, gdzie się urodziłam i wychowałam. Nie jest to utwór autobiograficzny, ale powstał na podstawie własnych przeżyć i moich relacji z matką, której film dedykowałam. Początkowo byłam zainteresowana tylko pisarstwem, bardzo szybko spostrzegłam jednak, że kojarzę obrazy ze słowami. Od razu zapragnęłam, by historia zaczynała się na ściernisku, a kończyła w śniegu. Następstwo pór roku jest tu niezbędne, gdyż ma wpływ zarówno na psychikę bohaterów, jak i na konstrukcję filmu.", Sandrine Veysset, Le Monde, 19/12/86.

więcej



14 luty 2004 r.

Salon piękności Venus
Vénus beauté
reż. Tonie Marshall, 1999, 105 min
4 Cezary: dla najlepszego filmu, za reżyserię, scenariusz i najlepszy debiut aktorski dla Audrey Tautou

Salon piękności i kobiecej duszy, równie narażonej na zmęczenie, co ciało, o czym doskonale wiedzą kosmetyczki zatrudniane przez Nadine. W Vénus Beauté można liczyć na zabiegi poprawiające urodę i stan ducha, kremowe maseczki, żele o cudownym działaniu, promienie sztucznych słońc i obecność drugiej, uważnie wsłuchującej się w każde słowo osoby. Jest więc tu miejsce na zwierzenia, odkrywanie na co dzień głęboko chowanych uczuć. Można się wtopić ze swoimi problemami w panująca tu ciszę i spokój.

Baśniowe, różowo-błękitne barwy salonu służą reżyserce, Tonie Marshall, za tło do portretów kobiet tkliwych, ale i sarkastycznych, pozornie tylko niewinnych, twardych i niespokojnych, często wątpiących, jak na przykład czterdziestoletnia Angéle. Raz głęboko zraniona, żyje teraz z dnia na dzień, broni się przed szczęściem, nie wierzy już w miłość, którą chce jej ofiarować Antoine, zjawiający się w jej życiu jak książę z bajki...

więcej



8 maja 2004 r.

Ceremonia
La Cérémonie
reż. Claude Chabrol, 1995, 105 min
obsada: Jean-Pierre Cassel, Isabelle Huppert, Sandrine Bonnaire, Jacqueline Bisset

Miła i spokojna Zofia przyjmuje posadę pokojówki u państwa Lelievre. Ich córka, Jeanne nie cieszy się w miasteczku najlepszą opinią. Zofia bardzo zmienia się pod jej wpływem i w końcu postanawia u niej zamieszkać.

więcej



8 maja 2004 r.

Polana wśród brzóz
The Birch Meadow
reż. Marcelin Loridan-Ivens, 2003
obsada: Anouk Aimee, August Diehl, Marilu Martini, Claire Maurier, Zbigniew Zamachowski

Miriam była więżniarka obozów zagłady, postanawia, po upływie ponad pół wieku, wrócić do Brzezinki by pójść tropem swojej przeszłości. Spotyka to młodego fotografa, Oskara, który nie daje jej spokoju. Fotograf jest Niemcem, wnukiem pułkownika SS, który współdziałał w zakładaniu obozów na terenie wielu krajów, w tym w Oświęcimiu-Brzezince. Ze straszliwych wspomnień Miriam i poczucia winy Oskara rodzi się niezwykła przyjaźń. Film jest refleksją na tym, czym jest pamięć, a czym zapomnienie, czym pojednanie i nadzieja, opartą na życiu realizatorki.

więcej



Wkrótce

Boy Meets Girl
reż. Leos Carax, 1984
obsada: Anna Baldaccini, Carroll Brooks, Frederique Charbonneau, Christian Cloarec

Film ten jest pierwszym obrazem cudownego dziecka filmu Leosa Caraxa (w chwili nakręcenia filmu miał on tylko 22 lata). Opowiada o młodym mężczyźnie Alexie, który właśnie rozstał się ze swoją dziewczyną. Z tego powodu popada w depresję. Pewnego dnia poznaje aktorkę, która właśnie porzuciła swojego kochanka. Oboje próbują się odnaleźć w nowej sytuacji i zapomnieć o okrucieństwie codziennego życia.

więcej



Wkrótce

Diva
reż. Jean-Jacques Beineix, 1981
obsada: Wilhelmenia Fernandez, Roland Berlin, Richard Bohringer

Młody posłaniec pocztowy nagrywa potajemnie głos znakomitej śpiewaczki operowej. Przypadkiem staje się też posiadaczem kasety z relacją obciążającą wysokiego funkcjonariusza policji. Ścigają go teraz ludzie biznesmana, który chce zrobić interes na głosie śpiewaczki, oraz gangsterzy nasłani prze skorumpowanego stróża prawa.

więcej



Wkrótce

Buffet Froid
reż. Bertrand Blier, 1979
obsada: Bernard Blier, Michel Serault, Jean Carmet, Marco Perrin, Gerard Depardieu

Film poza wszelkimi kategoriami, zarówno czarna komedia, jak i genialna etiuda społeczeństwa akceptującego sytuacje zboczone jako swoiste normy. W świecie wielkiego, anonimowego miasta spotykają się komisarz, domniemany skrytobójca oraz dusiciel maniakalny. Są to jednak osoby normalne (czytaj zachowujące i reprezentujące normy społeczne), a może nawet uciskane przez świat wielkomiejski. Akcja filmu przyspiesza się w sposób szalony i momentami trudny do ogarnięcia, by spowolnić się i wyjaśnić pod sam koniec. Powrót do normy jednak towarzyszy smutkowi i nostalgii. Genialne zdjęcia, prawie każda klatka filmu mogłaby zostać wyświetlona na plakacie z filmu. Wybitne dialogi. Bardzo ciekawa kolorystyka. Znakomita gra kontrastów. Najlepszy z filmów Bertranda Blier, czemu reżyser dawał wielokrotnie wyraz... nawet przy promowaniu innych filmów.

więcej



Délégation Générale de l'Alliance Française en Pologne Ambassade de France Pulawska 17,
02-515 VARSOVIE, Pologne T : 00 48 22 529 31 91 F : 00 48 22 529 31 94
Repertuar

Wydarzenia

Kino

Rezerwacja biletów
Kupujesz bilet online? Możesz okazać go na telefonie, przed wejściem na salę

Szkoła w kinie
Nowe Horyzonty Edukacji Filmowej

e-Kino Charlie
Zaproœ Kino Charlie do domu

25 lat Kina Charlie
Tani poniedziałek
Œroda i Niedziela Seniora
Happy Hour
Charlie Kocha Kobiety
Klub Charliego
Filmowy box świąteczny
Sens życia

Cinergia

Ania Movie Charlie

Open Cinema
www.OpenCinema.pl
Zapraszamy do współpracy przy
organizacji kina letniego
Instytut Etnologii i Antropologii Kulturowej UŁ

Łódź Kreuje

Subwencja
pfr


Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego "Tarcza Finansowa 2.0 oraz 6.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm", udzieloną przez PFR S.A.

pisf

Copyright 2024 © Kino Charlie - Wszelkie prawa zastrzeżone / Polityka RODO / Polityka Cookies