Drogi Widzu, podczas świadczenia usług przetwarzamy dostarczane przez Ciebie dane zgodnie z naszą Polityką RODO.
Kliknij aby dowiedzieć się jakie dane przetwarzamy, jak je chronimy oraz o przysługujących Ci z tego tytułu prawach.
Informujemy również, że nasza strona korzysta z plików cookies zgodnie z Polityką cookies.
Podczas korzystania ze strony pliki cookies zapisywane są zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
W każdej chwili możesz wycofać zgodę na przetwarzanie danych oraz wyłączyć obsługę plików cookies, informacje
jak to zrobić przeczytasz tutaj i tutaj.
IDEA
Zwiastun - natrętna "reklamówka" filmu czy miniaturowych rozmiarów dzieło sztuki filmowej? Zwiastunem - reklamą i zwiastunem - dziełem sztuki zajmiemy się na IV już Festiwalu Zwiastunów Filmowych, który odbędzie się w Wałbrzychu. Zwiastun to produkcja z pogranicza sztuki i reklamy. Jego zadanie jest czysto marketingowe - ma zachęcić widza do przyjścia do kina na konkretny tytuł. Dlatego ich produkcją zajmują się najlepsze agencje reklamowe, a przy ich tworzeniu bierze się pod uwagę badania naukowe dotyczące ludzkiej percepcji. Wszystko przeliczone na zysk. Ale - widza nie da się oszukać. Karmiony w kinach, w Internecie, w telewizji tysiącami zwiastunów filmowych doskonale zna wszystkie reklamowe sztuczki ich twórców. By go uwieść - trzeba go zaskoczyć, zachwycić, wzruszyć. Chwycić za serce, i za to serce - przyciągnąć do kina. Konkurencja jest bardzo silna. Dobre rzemiosło już nie wystarczy
PRZEGLĄD I KONKURS
Z biegiem lat format, który na początku był traktowany czysto utylitarnie - urósł do rangi sztuki. Poetyka zwiastunów filmowych dynamicznie się zmienia, dostosowując się do realiów współczesnego świata. Będziemy mieli okazję prześledzić historię tego gatunku od zwiastunów przedwojennych po najnowsze produkcje. Zwiastun filmowy to leitmotiv naszej imprezy. Dlatego głównym punktem programu Festiwalu jest Konkurs na Najlepszy Zwiastun Filmowy. Konkurs rozpisany jest na kilka kategorii, a oceniać walory zwiastuna będą: specjalnie do tego powołane jury, dziennikarze, oraz publiczność.
KRÓTKIE FORMY FILMOWE I FILM
Jak się okazuje, wyznaczniki realizacji zwiastuna filmowego mają coraz większy wpływ na język filmu. A ponieważ film jest sztuką, w obrębie której wszystkie formy grają ze sobą i z siebie wzajemnie czerpią - pokażemy również inne krótkie formy - produkcje studentów polskich szkół filmowych, filmy reklamowe, dokumenty, wideoklipy i animacje. Z tego konglomeratu form wyłoni się wizja kina, na które nieustannie wpływa współczesna nam rzeczywistość. A jak wpływa - zastanowimy się wspólnie podczas projekcji organizowanych w różnych przestrzeniach Wałbrzycha, miejscach chwilami zaskakujących, specjalnie do tego celu zaadoptowanych, w których film w tak intensywnej formie zagości po raz pierwszy. W tych niezwykłych dla kina realiach zestawimy ze sobą to, co skrajnie różne - najnowsze zwiastuny filmowe międzynarodowych agencji reklamowych i wielkie dzieła kina niemego. Pomiędzy multipleksem i małym kinem studyjnym, między kinem niemym a filmem reklamowych produkcji 2012, jest przecież niepoddająca się duchowi czas część wspólna - nieokreślona "magia kina", i właśnie jej będziemy poszukiwać na IV Festiwalu Zwiastunów Filmowych w Wałbrzychu. Towarzyszące filmowym wydarzeniom imprezy: koncerty, spotkania z twórcami, warsztaty filmowe, slam poetry & dj'eje, spontaniczne jam session, tętniący życiem nocnym klub festiwalowy oraz całodobowe centrum festiwalowe, mamy nadzieję, że sprostają oczekiwaniom tych, którzy odwiedzą nasz Festiwal.
Serdecznie zapraszamy Robert Baliński
Sławomir Fijałkowski